اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در صورت ناکامی کنگره آمریکا در تخصیص بودجه

واشنگتن پست: ۸۰۰ هزار کارگر، قربانی تعطیلی دولت آمریکا خواهند شد

عدم توافق قانونگذاران کنگره آمریکا در تخصیص بودجه، فرصت شغلی 800 هزار کارگر به دنبال تعطیلی احتمالی دولت فدرال را در معرض خطر قرار داده است.

واشنگتن پست: ۸۰۰ هزار کارگر، قربانی تعطیلی دولت آمریکا خواهند شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست»، سال مالی دولت آمریکا هفته جاری به پایان می رسد و بودجه دولت واشنگتن برای اجرای برنامه های دولتی تمام می شود و در صورت ناکامی قانونگذاران کنگره آمریکا در تصویب لایحه بودجه دائم بعد از نیمه شب 30 سپتامبر سال جاری میلادی، پرداخت حقوق 800 هزار کارگر نیز همزمان با تعطیلی فعالیت دولت فدرال، در معرض خطر قرار خواهد گرفت و از طرف دیگر ممکن است که 2 میلیون کارگر دیگر که حضور آنها برای دولت ضروری تلقی می شود از جمله پرسنل نظامی آمریکا نیز برای مدتی از دریافت حقوق به موقع محروم شوند.

بر اساس نوشته این روزنامه،‌ همزمان با ادامه اختلاف و شکاف قانونگذاران آمریکایی روی هزینه های دولتی و به خصوص بودجه مربوط به طرح خدمات درمانی رئیس جمهور این کشور و متعاقب آن ناکامی کنگره در تصویب لایحه بودجه جدید، کاخ سفید به آژانس های فدرال هشدار داده است تا خود را برای تعطیلی آماده کنند.

در این گزارش آمده است که: در حالیکه قانونی در آمریکا وجود ندارد که بر اساس آن پرداخت غرامت به کارمندان غیر ضروری هنگام اخراج آنها ضروری باشد اما کنگره آمریکا پیشتر بعد از پایان تعطیلی دولت رای به پرداخت خسارت این کارمندان می داد اما این بار ممکن است اوضاع متفاوت باشد و کنگره که شامل قانونگذارانی می شود که با گرفتاری کارگران فدرال ابراز همدردی ندارند، ممکن است دیگر تمایلی برای کمک به این کارگران جهت دریافت پولشان نداشته باشد.

بر اساس این گزارش، اگر کنگره آمریکا در حل بن بست بودجه دولت آمریکا تا مهلت روز دوشنبه هفته جاری که پایان سال مالی دولت این کشور است ناکام بماند و بودجه دولت تمام شود، پرسنل غیر نظامی و نظامی که برای تامین امنیت ملی، امنیت عمومی، بهداشت و رفاه در این کشور حیاتی هستند (حدود 1.3 میلیون کارمند غیر نظامی و 1.4 میلیون پرسنل نظامی) به کار فرا خوانده می شوند اما قانونی که پرداخت حقوق این کارمندان را ضروری اعلام کرده، زمان پرداخت آن را تعیین نکرده است.

واشنگتن پست نوشته است که در مقایسه با تعطیلی دولت فدرال در دهه 1990 میلادی، تعطیلی این دولت در سال جاری ممکن است فرصت شغلی بسیاری از کارگران فدرال را به خطر بیندازد و آنها را در معرض مرخصی های موقتی قرار دهد زیرا کنگره هنوز یک لایحه بودجه را نیز تصویب نکرده است.

در گذشته، کنگره آمریکا لوایح تخصیص بودجه را به تصویب می رساند که هدف از آنها تامین بودجه آژانس های بزرگ از جمله وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بود و این معنایش این بود که این نهاد می توانست حتی در شرایطی که سایر نهادهای دولتی کار نمی کنند، به فعالیت خود ادامه دهد.

بر اساس این گزارش، تقریبا نیمی از نیروهای کاری دولت فدرال پیشتر نیز مجبور شده اند تا در سال جاری میلادی و در پی اجرایی شدن طرح کاهش خودکار هزینه های دولت تحت عنوان «مصادره»، چندین روز مرخصی بدون حقوق داشته باشند؛ علاوه بر این، کارکنان فدرال سومین سالی را می گذراند که حقوق آنها ثابت بوده است.

این در حالیست که قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا لایحه بودجه موقتی را تصویب کرده و این لایحه را به سنا فرستاده اند اما در این لایحه بودجه لازم برای اجرای طرح خدمات درمانی «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا حذف شده است و به همین دلیل، این اقدام جمهوریخواهان با انتقاد اوباما روبرو شد و وی اعلام کرد که جمهوریخواهان با حذف بودجه خدمات درمانی، منافع قشر متوسط آمریکا را به گروگان گرفته اند.

درحالیکه که به نظر نمی رسد که سنا که اکثریت نمایندگان آن را دموکرات های هم حزب اوباما تشکیل می دهند این لایحه بودجه موقت را تصویب کنند و از طرف دیگر با وجود آنکه اوباما حق وتوی این قانون را دارد اما جمهوریخواهان تهدید کرده اند که اگر این لایحه موقت بودجه با لحاظ حذف بودجه طرح خدمات درمانی اوباما تصویب نشود، آنها با افزایش سقف بدهی دولت مخالفت خواهند کرد.

این در حالیست که عدم افزایش سقف بدهی برای دولت واشنگتن که بدهی 16.7 تریلیون دلاری را به ثبت رسانده است، منجر به کاهش فعالیت های دولت واشنگتن می شود و ممکن است که دولت ورشکست شود.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که نتایج تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که 53 درصد از مردم آمریکا از نمایندگان خود در کنگره این کشور می خواهند که برای مهار تعطیلی دولت با یکدیگر مصالحه کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول