اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادامه دوئل بودجه جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها

سنای آمریکا لایحه مهار تعطیلی دولت فدرال را به رای می‌گذارد

همزمان با نزدیک شدن به پایان سال مالی دولت آمریکا، سنا امروز جمعه درباره لایحه بودجه موقتی که اخیرا با هدف مهار تعطیلی دولت فدرال در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسیده است، رای گیری می‌کند.

سنای آمریکا لایحه مهار تعطیلی دولت فدرال را به رای می‌گذارد

به گزارش خبرگزاری فارس، درحالیکه همزمان با فرا رسیدن پایان سال مالی دولت واشنگتن در روز سه شنبه هفته جاری، اختلاف ادامه دار قانونگذاران کنگره آمریکا در زمینه تصویب لایحه جدید بودجه، دولت آمریکا را در معرض خطر تعطیلی قرار داده است، رسانه های خبری آمریکا گزارش داده اند که مجلس سنای کنگره این کشور قرار است امروز جمعه درباره لایحه موقت بودجه که به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا رسیده و هدف از آن مهار تعطیلی دولت فدرال از طریق تامین بودجه دولت بعد از پایان سال مالی آمریکا است، رای گیری کند.

سنا در حال حاضر آماده می شود تا روی لایحه مصوب مجلس نمایندگان آمریکا که بودجه دولت را در سطوح جاری تا تاریخ 15 نوامبر سال جاری میلادی و به میزان 986.3 میلیارد دلار تامین می کند و در عین حال بودجه مورد نیاز برای اجرای قانون خدمات درمانی ارائه شده توسط «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا را حذف می کند، رای گیری کند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، اختلاف دموکرات ها با جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا درباره لایحه بودجه دولت و همچنین اختلافی که بین خود قانونگذاران جمهوریخواه وجود دارد نشان می دهد که احتمالا بحث پیرامون لایحه بودجه واشنگتن حداقل تا اواخر هفته جاری و شاید فراتر از آن ادامه داشته باشد.

اخیرا نیز سناتور جمهوریخواه «تد کروز» از ایالت «تگزاس» آمریکا به مدت بیش از 21 ساعت در مخالفت با ادامه تامین بودجه لایحه خدمات درمانی اوباما که از لایحه موقت بودجه واشنگتن حذف شده و با انتقاد دموکرات ها روبرو شده، سخنرانی کرده است.

دموکرات ها و از جمله اوباما از لایحه بودجه موقت مجلس نمایندگان که در آن بودجه لایحه خدمات درمانی حذف شده انتقاد کرده اند و درحالیکه به نظر نمی رسد چنین لایحه ای با این محتویات در سنا که تحت کنترل دموکرات هاست به تصویب برسد و با توجه به اینکه اوباما حق وتوی آن را دارد، جمهوریخواهان تهدید کرده اند که اگر این لایحه در سنا مصوب نشود، آنها نیز با افزایش سقف بدهی دولت مخالفت خواهند کرد.

این در حالیست که دولت واشنگتن به سرعت در حال پر کردن سقف بدهی 16.7 تریلیون دلاری خود است و «جاکوب لو» وزیر خزانه داری آمریکا نیز هشدار داده است که دولت این کشور باید سریعا و تا قبل از 17 اکتبر سال جاری که پایان اعتبار اقدامات فوق العاده خزانه داری آمریکا برای تامین تعهدات مالی دولت واشنگتن است، سقف بدهی خود را افزایش بدهد.

خبر رای گیری سنا درباره لایحه بودجه موقت و مهار تعطیلی دولت فدرال در حالی منتشر می شود که مجلس نمایندگان آمریکا نیز قرار است امروز جمعه درباره لایحه افزایش سقف بدهی دولت رای گیری کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول