اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واشنگتن‌پست: دموکرات‌ها تعطیلی دولت فدرال را یک فرصت برای خود تلقی می‌کنند

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در گزارشی نوشت: دموکرات‌ها اختلافات جمهوری‌خواهان بر سر بودجه آمریکا که ممکن است به تعطیلی دولت فدرال آمریکا منتهی شود را فرصتی برای منفور شدن جمهوری‌خواهان در جامعه آمریکا تلقی می‌کنند.

واشنگتن‌پست: دموکرات‌ها تعطیلی دولت فدرال را یک فرصت برای خود تلقی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست، تهدید حزب جمهوری‌خواه برای عدم افزایش سقف بدهی، اقتصاد آمریکا را تحت حمله قرار داده است و ثبات بازارهای سهام و اوراق قرضه را تهدید کرده است و به صورت یکسان کسب و کارهای کوچک و جهانی را دچار آسیب کرده است.

بر اساس این گزارش این مسئله منجر شده است که از طریق ایجاد تردید و شک در بین سران مالی و تجاری در آمریکا و سراسر جهان به اشتغال ضربه وارد آورد.

رهبران جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا و سنا بهتر به این مسائل واقف هستند اما با حزب افراطی راست افراطی جمهوری‌خواهان محاصره شدند. بازندگان بزرگ در واقع کارگران و تاجران آمریکایی هستند، برندگان بزرگ نیز دموکرات‌های سنا و مجلس نمایندگان آمریکا هستند.

مقامات کاخ سفید و دیگر دموکرات‌ها در روزهای اخیر در حالیکه جمهوری‌خواهان بر سر اختلافات استراتژیکی به جان یکدیگر افتاده‌اند تنها به نظاره نشسته‌اند و عجله‌ای برای آغاز مذاکره درباره چگونگی جلوگیری از یک تعطیلی ندارند.

کلید راهبرد دموکراتیک این عقیده و باور است که مرحله نهایی دقیقاً شبیه به تعطیلی دولت در سال 1995 و 1996 است که در آن زمان افکار عمومی به شدت علیه اکثریت جمهوری‌خواهان برگشت.

«هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا و نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا، روز سه‌شنبه در نیویورک گفت: اگر جمهوری‌خواهان تلاش کنند تا دولت را به تعطیلی بکشانند، به ضرر دموکرات‌ها نخواهد شد.

بسیاری از دموکرات‌ها از سخنرانی سناتور «تد کروز» جمهوری‌خواه ایالت تگزاس استقبال کردند که تلاش کرد تا طرح‌های دموکرات‌ها برای تقویت لایحه‌ای که می‌تواند به ادامه کار دولت فدرال کمک کند و در عین حال بودجه قانون خدمات درمانی که به امضای اوباما درآمده است را تأمین کند، تضعیف کند.

جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته به حذف بودجه مربوط به لایحه خدمات درمانی اوباما در ازای حفظ فعالیت دولت رای دادند.

کنگره آمریکا باید تا دوشنبه شب هفته دیگر برای جلوگیری از تعطیلی اکثر سازمانهای دولت فدرال در روز سه‌شنبه، اقدامی را صورت دهد. مرحله نهایی احتمالا بعنوان نقطه آغاز برای مباحثه منازعه‌آمیز مشابه ماه آینده برای افزایش سقف بدهی دولت فدرال خواهد بود.

با توجه به نزدیک شدن انتخابات میاندوره‌ای پارلمانی، دموکرات‌ها در ادامه این درگیری‌ها در خصوص بودجه، نفع سیاسی بالقوه‌ای را برای خود می‌بینند.

نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که آمریکایی‌ها با ایده دموکرات‌ها مبنی بر آنکه طرح خدمات درمانی اوباما باید قانون بماند موافق هستند. رأی‌دهندگان آمریکایی به شدت با سقف بدهی یا تعطیلی دولت بعنوان بخشی از تاکتیک برای حذف بودجه گسترش بیمه خدمات درمانی آمریکا مخالفند اما به هرحال شواهدی وجود دارد که هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات‌ آمریکا در صورت تعطیلی دولت آمریکا، مقصر شناخته می‌شوند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول