اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد

بیش از 40 هزار سالمند در کهگیلویه و بویراحمد/12 درصد جمعیت، سالمند است

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بیش از 40 هزار سالمند در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

بیش از 40 هزار سالمند در کهگیلویه و بویراحمد/12 درصد جمعیت، سالمند است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید رشید غفاری عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به روز جهانی سالمندان اظهار کرد: سالمندی دورانی است که عمده افراد بشر آن را تجربه می‌کنند و از این‌رو لازم است امروز همه ما، چه مسئولان و چه مردم وظیفه خود را در قبال سالمندان انجام دهیم.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: از تاریخ 9 مهرماه برابر با اول اکتبر سال 2013 میلادی که از سوی سازمان جهانی بهداشت، به عنوان روز جهانی سالمند اعلام شده، برنامه‌های ویژه‌ای با همکاری این معاونت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به لزوم حرمت سالمندان، به تشریح نام‌گذاری این هفته از سوی وزارت بهداشت پرداخت و گفت: امروز 6 مهرماه به عنوان، سالمندان و سبک زندگی لازم و روز یک‌شنبه، هفتم مهر با نام سالمندان و ارتقاء سلامت نام‌گذاری شده و روزهای هشتم، نهم و دهم مهر ماه نیز به ترتیب به نام‌های، سالمندان و شهرهای دوستدار سالمند، سالمندان و کرامت اجتماعی و سالمندان و حمایت‌های اجتماعی و قانون انتخاب شده‌اند.

معاون امور بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان در بخش دیگری از صحبت‌هایش آمار سالمندان را در استان کهگیلویه و بویراحمد، 21 هزار و 215 نفر مرد و 19 هزار و 118 نفر زن اعلام کرد و گفت: 5.92 درصد جمعیت این استان را مردان و 5.55 درصد آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.

* هیچ وقت برای اصلاح روش زندگی دیر نیست

غفاری با اشاره به گزارش دفتر مدیترانه شرقی سازمان بهداشتی جهانی بیان کرد: در منطقه مدیترانه شرقی، در سال 2025میلادی میزان جمعیت سالمندی به 8.7 درصد و تا قبل از سال 2050 میلادی به 15 درصد از کل جمعیت افزایش می‌یابد و جمعیت سالمندان در ایران، تا سال 2025 میلادی به بیش از 10 درصد و تا سال 2050 میلادی به حدود 21.7 درصد می‌رسد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر  و بر اساس آخرین آمار در سرشماری عمومی و نفوس سال 1390 ایران حدود 8.2 درصد از جمعیت کشورمان را سالمندان تشکیل می‌دهند که شامل 6 میلیون و 159 هزار و 676 نفر است.

وی با بیان اینکه تغییر الگوی جمعیتی جهان به سمت سالمند شدن و شتاب بالای پیر شدن جمعیت، سلامت سالمندان را موضوعی مهم و ضروری کرده است، خاطرنشان کرد: به دلیل افزایش روز افزون این گروه سنی برای بهره‌وری از این دوران بهتر است به جای تسلیم شدن، خود را تجهیز کرده و به یاد داشته باشیم که هیچ وقت برای اصلاح و بهبود روش زندگی دیر نیست.

انتهای پیام/82005/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول