اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر رشت خبر داد

ساخت کارخانه ‌زباله‌سوز رشت با مشارکت چینی‌ها

رئیس شورای اسلامی شهر رشت از سرمایه‌گذاری 40 درصدی چینی‌ها برای ساخت کارخانه زباله‌سوز در این شهر خبر داد.

ساخت کارخانه ‌زباله‌سوز رشت با مشارکت چینی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رضا جمشیدی‌چناری ظهر امروز در جلسه پرسش و پاسخ با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، با اشاره به وضعیت پسماند شهری اظهار کرد: برای برطرف شدن مشکل زباله‌های شهری قراردادی با یک شرکت چینی منعقد شد.

*سرمایه‌گذاری چینی‌ها در ساخت کارخانه زباله‌سوز رشت

وی افزود: این شرکت چینی 40 درصد سرمایه‌گذاری به میزان 33 میلیون دلار را انجام می‌دهد و 60 درصد نیز دولت از منابع ارزی تأمین می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: در صورت احداث این کارخانه زباله‌سوز 600 تنی به میزان 5 مگاوات برق تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه مطالعات احداث این کارخانه در شهرداری رشت انجام می‌شود، تصریح کرد: پسماند تنها خانگی نیست و در نخستین حرکت برای ساماندهی پسماند رشت، قرارداد با شرکت چینی منعقد شده است.

جمشیدی‌چناری زمان ساخت کارخانه زباله‌سوز با مشارکت چین را کمتر از سه سال عنوان کرد.

*تشکیل کمیته سرمایه‌گذاری در شورای شهر رشت

وی، از تشکیل کمیته سرمایه‌گذاری در شورای شهر رشت خبر داد و تصریح کرد: از نوع تقسیم‌بندی کارها باید پرهیز شود زیرا شهر در این تقسیم بندی‌ها آسیب دیده است.

این مسئول با اشاره به اینکه باید از گذشته عبرت بگیریم و نکات مثبت را ببینیم، متذکر شد: دستگاه‌های نظارتی در این دوره با چشم بازتر مسایل را رصد می‌کنند و باید به فکر کار و آینده توسعه‌محور شهر رشت باشیم.

وی، تشکیل میزگرد برای پاسخگویی مدیران در صدا و سیمای مرکز گیلان را از دیگر برنامه‌های شورای شهر رشت ذکر کرد.

*نبود مدیریت یکپارچه در رشت

جمشیدی‌چناری، با بیان اینکه مدیریت یکپارچه در شهر رشت وجود ندارد، خاطرنشان کرد: این موضوع سرمایه‌گذاران را با مشکل مواجه می‌کند.

وی، بودجه شهرداری رشت را برای توسعه شهری کافی ندانست و متذکر شد: در بررسی بودجه شهرداری رشت نمی‌توانیم با 200 میلیارد تومان در سال برای شهر اقدام کنیم.

رئیس شورای شهر رشت اضافه کرد: در صورتی که این مبلغ تحقق یابد حقوق پرسنل شهرداری رشت به زور پرداخت می‌شود.

وی، برطرف شدن موانع سرمایه‌گذاری در رشت را جزو ضروریات دانست و تصریح کرد: در صورتی که موانع سرمایه‌گذاری برطرف نشود شهر رشت به طرف بافت‌های فرسوده پیش می‌رود.

جمشیدی‌چناری، با اشاره به اینکه بودجه برخی شهرهای دنیا چند برابر بودجه شهرداری است، تصریح کرد: این شهرها به سرمایه‌گذاران خود تکیه دارند و به آن افتخار می‌کنند.

*امتیازهای گیلان برای سرمایه‌گذاری

وی خاطرنشان کرد: قرار گرفتن گیلان در مسیر نوستراک که شمال اروپا را به شبه قاره هند متصل می‌کند و همجواری این استان با کشورهای آسیای میانه بزرگ‌ترین مزیت سرمایه‌گذاری است.

این مسئول، آب و هوای مطبوع و دسترسی دریایی به بنادر در آستراخان و کوتاهی مسیر از طریق گیلان را از امتیازهای مثبت این استان برای سرمایه‌گذاری برشمرد.

وی، با بیان اینکه بسیاری از ظرفیت های سرمایه‌گذاری مغفول مانده است، تصریح کرد: ممکن است سرمایه‌گذار بهتر از ما تشخیص دهد که چه نقطه‌ای از استان و یا شهر رشت برای سرمایه‌گذاری مناسب است.

جمشیدی‌چناری، با تأکید بر ضرورت ایجاد مترو در رشت، یادآور شد: در رشت با بحران حمل و نقل مواجه هستیم و باید روی گزینه مترو کار کنیم ضمن اینکه مطالعاتش انجام شده و سرمایه‌گذار نیز وجود دارد و باید این طرح به تصویب برسد.

*مطالعه احداث مترو در رشت

وی با بیان اینکه برای شهر رشت باید مترو ایجاد شود، یادآور شد: شهر رشت نیازمند فرهنگ‌سرای جوانان است که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز علاقه‌مند به همکاری در این زمینه است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت از طراحی ساخت دو سد روی رودخانه‌های زرجوب و گوهر رود خبر داد و متذکر شد: برای سرشاخه‌های این رودخانه‌ها ایجاد سد طراحی شده که یکی از سدها در حال گرفتن کد است.

*ضرورت ایجاد بازارچه شهروند در محله‌های رشت

وی، جمع‌آوری دستفروشان را از جمله اقدام‌های قانونی عنوان کرد و افزود: جمع‌آوری دستفروشان هنر نیست و باید در هر محله‌ای اقدام به بازارچه شهروند کنیم تا همه در یک مکان جمع شوند و مردم به‌راحتی نیازهای خود را تهیه کنند.

جمشیدی‌چناری، ساخت هتل را نیاز اساسی شهر رشت ندانست و یادآور شد: متل و خانه‌های دانشجویی بیشتر مورد نیاز شهر رشت است.

وی، توسعه شهر رشت را در دستور کار شورا بیان کرد و متذکر شد: تلاش می‌کنیم در کنار مدیریت استان و همگام با آنها برای توسعه استان گام برداریم.

انتهای پیام/2300/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول