اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر رشت خبر داد

برگزاری همایش فرهیختگان در رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت از برگزاری همایش فرهیختگان به منظور توسعه این شهر در گیلان خبر داد.

برگزاری همایش فرهیختگان در رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت؛ رضا جمشیدی‌چناری صبح امروز در جمع سرمایه‌گذاران اظهار کرد: اگر هفته‌ها درباره سرمایه‌گذاری صحبتی شود هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد مگر اینکه مدیران شهری و استانی نقش برجسته‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه مدیریت یکپارچه در گیلان وجود ندارد تصریح کرد: این امر سرمایه‌گذار را با مشکل مواجه می‌کند.

رئیس شورای شهر با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار نیاز به مجوزهای مختلف و تعامل بیشتر با مدیران دارد افزود: اگر سازمان‌های مربوطه با ما همراه نباشند تنها حرف زده‌ایم و کاری از پیش نبرده‌ایم.

وی به طرح‌های سرمایه‌گذاری در رشت در سنوات گذشته اشاره کرد و گفت: چهار سال پیش صحبت از راه‌اندازی مترو، کارخانه زباله‌سوز و ... بود. که امروز موفق نشد واکاوی که انجام دادیم متوجه شدیم موانعی در مقابل سرمایه‌گذار بوده است.

جمشیدی چناری با تاکید بر ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران خاطر نشان کرد: کشور ما در بخش قوانین امتیازاتی برای سرمایه‌گذاران قرار داده است. مانند تضمین سرمایه که در هیچ جای دنیا چنین چیزی نیست و فضا برای فعالیت سرمایه‌گذاران آماده شده است.

وی با بیان اینکه موانع سرمایه‌گذاری در رشت باید برطرف شود یادآور شد: اگر این موانع برطرف نشود شهر رشت به طرف بافت فرسوده پیش می‌رود.

رئیس شورای شهر رشت این شهر را نیازمند احداث بالغ بر 40 پل عابر پیاده دانست و افزود: برای شناسایی و برطرف شدن موانع نیازمند کمک همه به ویژه نقش بی‌بدیل رسانه‌ها هستیم.

وی با برشمردن موقعیت‌های جغرافیایی گیلان برای جذب سرمایه‌گذاری متذکر شد: قرار گرفتن در مسیر شمال ـ جنوب، همجواری با کشورهای آسیای میانه، برخورداری از منابع طبیعی و جنگل‌های انبوه، رودخانه‌های پرآب، منطقه آزاد انزلی و ... را از امتیازهای گیلان برای سرمایه‌گذاری است.

وی خاطر نشان کرد: توان بخش خصوصی با حمایت از مدیران شکوفا می‌شود و در این راستا برای توسعه شهر رشت همه باید همکاری و تعامل داشته باشند.

جمشیدی چناری احداث بازارچه شهروند برای تجمیع دستفروشان را نیاز ضروری شهر رشت عنوان کرد و یادآور شد: جمع‌آوری دست‌فروشان اقدام قانونی است اما هنر نیست و باید در هر محله بازارچه شهروند ایجاد شود.

وی احداث متل و خانه‌های دانشجویی در رشت را جزء نیازهای اساسی ذکر کرد و افزود: مدیران شهری زیر مجموعه مدیریت استان هستند و همگام با آنها باید تلاش کنیم و برای توسعه گیلان گام برداریم.

این مسئول توسعه شهر رشت را در دستور کار شورا بیان کرد و یادآور شد: امیدواریم در آینده رشت را توسعه یافته و مدرن ببینیم.

انتهای پیام/2300/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول