اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان قم خبر داد

حمایت از 2300 نفر از زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های نیازمند در قم

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: 2 هزار و 300 نفر از زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های نیازمند از حمایت‌های معیشتی، تحصیلی، مهارت آموزی و ایجاد اشتغال بهره‌مند شدند.

حمایت از 2300 نفر از زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های نیازمند در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم ابراهیم حاجی مظفری ظهر امروز در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اداره‌کل بهزیستی استان قم در زمینه بحث‌های توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری اقدامات گسترده‌ای انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: استان قم مهاجرپذیر است، بنابراین مهم‌ترین سیاست در استان در بخش توانبخشی و آسیب‌های اجتماعی صورت می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به حوزه توانبخشی در استان قم گفت: بیش از 27 هزار نفر را پذیرش کردیم که اکنون بیش از 20 هزار نفر از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: 5 هزار نفر معلول ذهنی، 10 هزار نفر معلول جسمی و حرکتی، 3 هزار و 800 نفر ناشنوا، هزار و 30 نفر نابینا و 3 هزار نفر سالمند از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

حاجی مظفری عنوان داشت: اغلب خدمات در منزل ارائه می‌شود ولی نزدیک به 2 هزار نفر دارای شرایط خاص هستند که از مراکز شبانه‌روزی و روزانه خدمات می‌گیرند.

وی با بیان اینکه 80 هزار نفر سالمند در استان وجود دارد، گفت: از این تعداد 3 هزار نفر از نظر وضعیت اقتصادی، توانمندی و بیماری‌های مزمن در شرایط خاص به سر می‌برند.

مدیرکل بهزیستی استان قم خاطرنشان کرد: شش مرکز ارائه خدمات در استان وجود دارد که از این تعداد چهار مرکز به خانم‌ها و آقایان ارائه خدمات می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات بهزیستی در بحث بچه‌هایی که دچار مشکل هستند و از طریق بهزیستی باید مورد حمایت قرار گیرند، گفت: 200 نفر از کودکان بی‌سرپرست و یا بدسرپرست در منازل یا مراکز نگهداری می‌شوند.

حاجی مظفری با بیان اینکه در زمینه فرزندخواندگی اقدامات خوبی در حال انجام است، عنوان داشت: اصلاحی که در این قانون صورت گرفت جای تشکر و قدردانی دارد که بر این اساس مشکل خانواده‌ها حل می‌شود و بچه‌ها سامان پیدا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های نیازمند از حوزه‌های دیگر فعالیت بهزیستی است که واجدان شرایط زیر پوشش قرار می‌گیرند و حمایت‌های مختلف معیشتی، تحصیلی، مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال از آنها صورت می‌گیرد و به طور میانگین 2 هزار و 300 خانوار در این بخش زیر پوشش قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه طلاق در سال 91 نسبت به سال 90 رشد داشته است، گفت: در سال 90 به دلیل اقداماتی که انجام شد، ازدواج افزایش و طلاق کاهش پیدا کرده بود.

انتهای پیام/78003/ع30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول