اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

پیشرفت فیزیکی 36 درصدی پتروشیمی گچساران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از پیشرفت فیزیکی 36 درصدی پتروشیمی گچساران خبر داد.

پیشرفت فیزیکی 36 درصدی پتروشیمی گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، داریوش دیودیده صبح امروز به همراه کارشناسان سازمان صنعت و معدن استان و شهر گچساران از واحدهای صنعتی پتروشیمی، آرد مارون، ماشین‌سازی پارس، روغن‌کشی و تصفیه، شهرک صنعتی چهاربیشه و چندین واحد صنعتی دیگر در شهرستان گچساران بازدید کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه بازدید از پتروشیمی گچساران با بیان اینکه بخشی از قطعات و ماشین‌آلات مورد نیاز این طرح بزرگ تأمین و در محل سایت قرار دارد، افزود: بخش سازه‌ای طرح در حال اجرا است و این طرح تاکنون 36 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

دیودیده با نامناسب ارزیابی کردن روند پیشرفت طرح، طی نشستی با پیمانکار این طرح بزرگ صنعتی نکاتی را یادآور و با توجه به نقش پتروشیمی گچساران در استفاده بهینه از ذخایر این استان، ارزش افزوده قابل توجه، اشتغال مستمر، تأمین مواد اولیه جهت کارخانجات داخلی، ارز‌آوری و صادرات مناسب و در نهایت توسعه منطقه خواهان تسریع در روند کار شد.

وی در ادامه از کارخانه آرد مارون بازدید و ضمن بیان اینکه این کارخانه آرد با کیفیت و بسیار مناسب برای پخت، نیاز بازار استان را به آرد به خوبی تأمین می‌کند در جریان مشکلات و نیازمندی‌های آرد مارون قرار گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از کارخانه ماشین‌سازی پارس این واحد را از واحدهای صنعتی مهم استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی کرد که با ظرفیت 18 هزار تن قطعه فلزی در سال، از توانایی بالایی در بخش صنعتی برخوردار است.

دیودیده خاطرنشان کرد: تامین قطعات مورد نیاز شرکت بهره‌برداری نفت و گاز، پتروشیمی گچساران و استان‌های همجوار از اهداف راه‌اندازی این کارخانه است.

وی یکی از مشکلات ماشین‌سازی پارس را بازاریابی قطعات عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد اقدامات لازم در جهت رفع این مشکل صورت خواهد گرفت.

دیودیده افزود: گچساران به دلیل شرایط خاص میان‌راهی و هم‌جواری با بنادر جنوبی، وجود منابع عظیم نفت و گاز، وجود معادن فراوان و نیروی انسانی کارآمد توانایی تبدیل شدن به قطب توسعه این استان را دارا است.

انتهای پیام/82009/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول