اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اداره استاندارد استان اصفهان:

تجهیزات شهربازی‌ها و اماکن تفریحی اصفهان استاندارد است

مدیرکل اداره استاندارد استان اصفهان گفت: 90 درصد تجهیزات شهربازی‌ها و اماکن تفریحی اصفهان استاندارد است.

تجهیزات شهربازی‌ها و اماکن تفریحی اصفهان استاندارد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان غلام‌حسین شفیعی با اعلام این مطلب اظهار کرد:‌ دستگاه‌ها و تجهیزات شهربازی‌ها بر اثر مرور زمان و قرار گرفتن در معرض باد و باران و عموماً پایین بودن کیفیت ، دچار آسیب‌دیدگی از قبیل ترک خوردگی فایبرگلاس‌ها، خوردگی فلز و شکستگی نقاط فلزی جوش خورده می‌شوند و به راحتی برای کودکان و والدینشان خطر به وجود می‌آورند.

وی از نظر معماری، حتی طراحی مکان بعضی از دستگاه‌های تفریحی را نیز نامناسب خواند و افزود : طراحی مکان دستگاه‌ها و نزدیکی این‌گونه دستگاه‌ها به یکدیگر و نیز اختلاف سطح، موجب شده تا در صورت مواجه شدن با هرگونه حادثه‌ای، خودروهای امداد رسان نتوانند به سهولت به محل مورد نظر نزدیک شوند و عملیات امدادی خود را انجام دهند.

وی گفت: کنترل و سلامت دستگاه‌های تفریحی نیازمند هزینه‌های زیادی است که تنها با تست و نظارت مداوم می‌توان از سالم بودن و ایمنی آنها مطمئن شد و متأسفانه این تست و کنترل‌ها از سوی مالکان و بهره‌برداران شهربازی‌ها و اماکن تفریحی به دلیل صرف هزینه‌های هنگفت کمتر صورت می‌گیرد.

وی یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند موجب ایجاد حادثه در شهربازی‌ها شود را تبحر نداشتن در نصب این وسایل دانست و گفت:‌ نصب غیر اصولی این دستگاه‌ها باعث می‌شود استهلاک دستگاه بالا رود و درصد حادثه‌ساز بودن آن بیشتر شود.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان با اشاره به برگزاری سومین همایش مسئولین استاندارد سازی شهربازی‌ها در اصفهان گفت: بازرسین این اداره کل در راستای استاندارد سازی شهربازی‌ها و سایر اماکن تفریحی استان اقدام به تشکیل پرونده حقوقی برای بیش از50 شهربازی و پلمب کامل 37 شهربازی نموده‌اند و در حال حاضر  از حدود 400 تجهیز موجود در شهربازی‌های استان نزدیک به 90 در صد آن با استانداردهای ملی ایران مطابقت پیدا کرده‌اند و با پیگیری‌های به عمل آمده، سایر تجهیزات نیز در شرف انطباق با معیارهای استاندارد هستند.

سومین همایش مسئولین استاندارد سازی شهربازی‌ها در مورخ 4/7/92 با حضور بیش از 60 نفر از متخصصین و مسئولین مستقیم استاندارد سازی شهربازی‌ها در ادارات کل استاندارد سراسر کشور، به میزبانی اداره کل استاندارد استان اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2301/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول