اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارشناس ارشد بهداشت محیط در کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد

سرنوشت کودکان کهگیلویه و بویراحمدی در دست مهدکودک‌های غیر استاندارد

یک کارشناس ارشد بهداشت محیط با بیان اینکه عمده مهدکودک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد غیر استاندارد هستند، گفت: ‌آینده کودکان خود را به دست مهدکودک‌های استاندارد بسپارید.

سرنوشت کودکان کهگیلویه و بویراحمدی در دست مهدکودک‌های غیر استاندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مسعود احتشام پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از چند مهدکودک در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز به کار مدارس، پیش‌دبستانی‌ها و مهدکودک‌ها اظهار کرد: مهدکودک از جمله اماکن عمومی و موسساتی است که به  دلیل تحت پوشش قرار دادن جمعیتی از کودکان در سنین پایین، احتمال انتقال عوامل بیماری‌زا بین آنها وجود دارد.

کارشناس بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با  تأکید بر جدی گرفتن مسائل بهداشتی در این اماکن، گفت: مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها از نظر ایمنی و حفاظتی نیز بسیار آسیب پذیر هستند که از این رو می‌بایست مقررات بهداشت محیط  با جدیت در آن‌ها اجرا و پیگیری شود.

وی ادامه داد: کودکان  ما آینده‌سازان این کشور هستند و هرگونه سهل‌انگاری در حفظ و تامین سلامتی آنها  تبعات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

* عدم رعایت استانداردهای بهداشتی در مهدکودک‌های کهگیلویه و بویراحمد

وی حساسیت و آگاهی لازم نسبت به انتخاب مهد کودک فرزند را از موارد لازم و ضروری برای خانواده‌ها دانست و اضافه کرد: خوشبختانه با تدوین آیین‌نامه بهداشت محیط مهدکودک‌ها در سال 1381 وزارت بهداشت، فرصتی جدید در راستای ارتقای سطح بهداشت محیط این‌گونه اماکن فراهم شده است.

احتشامی با بیان اینکه مهدکودک‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلات زیادی دارند، ابراز داشت: متاسفانه اکثر مهدکودک‌ها در این استان، سیستم مدیریت منطبق با نیازهای بهداشتی مهدهای استاندارد را ندارند و مهدهای موجود اغلب خانه‌های مسکونی قدیمی هستند که فقط  با رنگ کردن و چسباندن چند نقاشی به در و دیوار تغییر کاربری داده‌اند.

 

* رعایت نکات ایمنی در مهدکودک‌ها رعایت شود/ برخورد با متخلفین

وی گفت: خانوارها در انتخاب مهد کودک فرزند خود به موارد بهداشتی و ایمنی از جمله ساختمان و محل مهد کودک نوساز، مقاوم‌سازی شده در مقابل حوادث به‌خصوص زلزله که نقشه آن به تایید بهداشت محل رسیده باشد، توجه کنند.

این کارشناس بهداشت محیط درب خروج اضطراری در ساختمان مهدکودک‌ها و نبود قسمت‌های تیز و برنده در سطوح دیوارها و ستون ها را در مهمدکودک‌ها بسیار مهم دانست.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس استانداردها، پوشش سطح دیوار اتاق‌ها در مهدکودک‌ها از بالای قرنیز تا ارتفاع یک‌متر و کف اتاق‌ها به وسیله روکش‌های قابل ارتجاع و قابل شستشو و بهداشتی از قبیل روکش‌هایی از جنس ابر یا فوم باید پوشیده باشد، تا مانع آسیب‌دیدگی کودکان هنگام برخورد احتمالی سر آنها با دیوار گردد.

وی تأکید کرد: استفاده از پوشش‌هائی مانند فرش و گلیم و موکت برای جلوگیری از آسیب دیدگی کودکان ممنوع بوده و باید استاهدادرهای لازم در این خصوص اجرا شود.

احتشامی از برخورد جدی با مهدکودک‌های متخلف خبر داد.

انتهای پیام/82005/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول