اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت دوومیدانی گلستان خبر داد

اعزام تیم بانوان گلستان به مسابقات قهرمانی دوومیدانی کشور / گلستان فاقد پیست تارتان استاندارد

رئیس هیئت دوومیدانی استان گلستان از اعزام تیم بانوان این استان به مسابقات لیگ قهرمانی دوومیدانی کشور خبر داد.

اعزام تیم بانوان گلستان به مسابقات قهرمانی دوومیدانی کشور / گلستان فاقد پیست تارتان استاندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدوحیدرضا میرا عصر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: به منظور شرکت در سومین مرحله لیگ قهرمانی دوومیدانی کشور در سال 1392 تیم بانوان استان گلستان با حضور 22 دونده، یک مربی و یک سرپرست به تهران اعزام شدند.

وی تصریح کرد: در سومین و آخرین مرحله لیگ بانوان که در تهران برگزار می‎شود، تیم بانوان گلستان به همراه هفت تیم شامل تیم دوومیدانی ثامن‎الحجج خراسان‎رضوی، تیم مقاومت بسیج، تیم سفیر گوشت فارس، تیم ملارد، تیم هتل ورزش قزوین، تیم زنجان و تیم بوشهر به رقابت خواهند پرداخت.

3 دوندگان اصلی گلستان به دلیل مصدومیت غایبان این تیم اعزامی هستند

رئیس هیئت دوومیدانی استان گلستان خاطرنشان کرد: تیم بانوان استان که در مرحله دوم لیگ قهرمانی بانوان کشور به مقام سوم مسابقات دست یافته بود در این مرحله از مسابقات به دلیل مصدومیت سه تن از دوندگان اصلی خود را در اختیار نداشته و خانم‎ها سمانه کوهکن، فریده دریایی و ثریا کریم‎زاده غایبان این تیم اعزامی هستند.

میرا با اشاره به توانمندی استان در بخش دوومیدانی و نداشتن امکانات اولیه اذعان داشت: حضور شایسته ورزشکاران دوومیدانی استان در مسابقات کشور و بین‎المللی و بعضاً حضور ثابت در ترکیب تیم ملی در حالی صورت می‌گیرد که استان فاقد پیست اختصاصی دوومیدانی است چنانچه این استان تنها یک پیست استاندارد و اختصاصی برای این رشته ورزشی داشت هم‌اکنون افراد بیشتری به عضویت تیم‌های ملی دوومیدانی کشور در می‌آمدند.

رئیس هیئت دوومیدانی استان گلستان نتایج به دست آمده تیم‎های اعزامی از این استان را در مسابقات قهرمانی کشور با توجه به فقدان ملموس و قابل توجه تجهیزات و پست‌های استاندارد آن را مطلوب دانست و اظهار امیدواری کرد با حمایت مسئولان ورزش استان و فدراسیون در آینده استعدادهای بی‎نظیر ورزشی استان به ویژه در دوومیدانی به جایگاه واقعی خود دست یابند.

اجرای سه پیست دوومیدانی در گرگان، بندرترکمن و کردکوی

وی همچنین با اشاره به وضعیت پیست‎های دوومیدانی در استان عنوان کرد: در حال حاضر سه پیست دوومیدانی در شهرهای گرگان، بندرترکمن و کردکوی در دست اجرای تارتان هستند.

گلستان فاقد پیست تارتان استاندارد

میرا ادامه داد: استان گلستان با وجود استعداد فراوان در این رشته با وجود عضویت هفت نفر دوندگان گلستانی در تیم ملی اعزامی به مسابقات غرب آسیا فاقد پیست تارتان استاندارد بوده است.

نخستین پیست استاندارد تارتان دوومیدانی گلستان اهمیت ویژه‎ای دارد

وی در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه پیست تارتان دوومیدانی شهرستان بندرترکمن گفت: این پروژه به عنوان نخستین پیست استاندارد تارتان دوومیدانی استان گلستان اهمیت ویژه‎ای داشته و بعد از نزدیک به دو سال از حضور اینجانب در هیئت استان و پیگیری مجدانه‎ای که از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان و شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی انجام پذیرفت بحمدالله از ماه گذشته عملیات اجرایی پیست آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.

تجهیز پیست به وسایل جانبی از دغدغه‎های هیئت دوومیدانی گلستان است

رئیس هیئت دوومیدانی استان گلستان گفت: معضل بزرگ پیش‎رو در تکمیل پیست، تجهیز پیست به وسایل جانبی نظیر تشک و موانع است که به نظر می‎رسد شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی، فدراسیون دوومیدانی و یا اداره کل ورزش جوانان استان قصد تجهیز پیست را ندارند و در این صورت متاسفانه تمامی تلاش‎های عزیزان در خصوص این پروژه کم اثر خواهد شد و استان با وجود خیل عظیم علاقه‎مندان قادر به قبول میزبانی مسابقات کشوری نخواهد بود.

میرا افزود: استان گلستان و بندرترکمن یکی از قطب‎های دوومیدانی کشور محسوب می‎شوند و قهرمانان و رکوردداران متعددی را به کشور معرفی کرده‎اند.

گلستان باوجود پیشینه‎ای قوی از معدود استان‎های فاقد پیست تارتان است

وی اضافه کرد: در حال حاضر به دلیل فقدان پیست دوومیدانی شاهد وقفه در روند قهرمانی دوندگان منطقه هستیم و استان گلستان باوجود پیشینه‎ای قوی از معدود استان‎های فاقد پیست تارتان است.

گفتنی است پیست بندرترکمن در سال 1383 و در زمان مدیریت داوری (رئیس فعلی فدراسیون دوومیدانی کشور) در اداره کل تربیت‎بدنی وقت استان به منظور احداث و اجرای تارتان تخریب و زیرسازی و آسفالت شد و بخشی از مواد مورد استفاده از فدراسیون وقت تهیه شد که با انتقال نامبرده به اداره کل تربیت‎بدنی استان خراسان‎رضوی متاسفانه تاکنون اجرا نشده است و انشاالله شاهد شکسته شدن طلسم اجرای آن باشیم.

هیئت دوومیدانی گلستان فاقد هرگونه فضای ورزشی

رئیس هیئت دوومیدانی استان گلستان اضافه کرد: در حال حاضر هیئت دوومیدانی استان هیچ‌گونه فضای ورزشی اعم از پیست یا سایر اماکن در اختیار نداشته و از نظر رفع مشکلات مالی صرفاً وابسته به کمک‎های اداره کل ورزش و جوانان و یا جذب منابع مالی از جانب اسپانسرهای است.

میرا همچنین از رایزنی این هیئت با شرکت‎های بزرگ و معتبر استان برای حمایت از دوندگان گلستان خبر داد و گفت: این هیئت هم‌اکنون طی رایزنی با مدیریت شرکت کانسار خزر «بزرگترین تولیدکننده ید» کشور توانسته این شرکت را به عنوان حامی هیئت دوومیدانی شهرستان بندرترکمن در آورد.

وی ادامه داد: شهرستان بندرترکمن استعدادهای فراوانی در رشته دوومیدانی دارد به طوری که از هفت نفر ملی‌پوش گلستانی برای مسابقات غرب آسیا، پنج نفر دوندگان این شهرستان هستند.

انتهای پیام/2307/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول