اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اداره امور فرهنگی سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

خودباوری، ایثار و خلاقیت محصول حضور جهاد در جنگ بود

مسئول اداره امور فرهنگی و توسعه ارزش‎های اسلامی جهاد کشاورزی گلستان گفت: جهادگران خیلی از موضوعات را در جنگ آموختند و خودباوری، آموزش در حین کار، ایثار و خلاقیت محصول حضور جهاد در جنگ است.

خودباوری، ایثار و خلاقیت محصول حضور جهاد در جنگ بود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی سپاه نینوا استان گلستان، یحیی صمدی‎نژاد در جمع جهادگران بسیجی استان با اشاره به اینکه جهادگران از بازوان اصلی جنگ بودند، اظهار داشت: خودباوری، ایثار و خلاقیت از دستاوردهای جهاد در دوران دفاع مقدس است.

وی اذعان داشت: جهاد در ابتدای جنگ با تجهیزات کوچک و امکانات محدود اما نیروهای باانگیزه و خدامحور کار خود را شروع کرد ولی در ادامه جنگ تبدیل به یک سازمان رزم بسیار قوی بنام ستاد پشتیبانی مهندسی جنگ شد.

مسئول اداره امور فرهنگی و توسعه ارزش‎های اسلامی جهاد کشاورزی گلستان افزود: در واقع فعالیت‎های جهاد در جنگ سه ضلع پشتیبانی، مهندسی، رزمی و بازسازی را داشت که هر کدام از این سه ضلع موارد متعددی را به عنوان زیرشاخه شامل می‎شد.

صمدی‎نژاد با بیان اینکه پشتیبانی یکی از شاخصه‎های اصلی کار جهاد بود، عنوان کرد: جمع‎آوری کمک‎های مردمی اعم از نقدی، غیرنقدی و بسته‎بندی و اعزام آن به جبهه از طریق ستاد جذبی که سپاه و ارتش و جهاد عضو آن بودند کار بزرگ و پرحجمی بود که جهاد به خوبی انجام داد.

رئیس کانون سنگرسازان بی‎سنگر گلستان با اشاره به حضور و نقش بانوان در جنگ، افزود: بانوان بسته به ظرفیتی که داشتند در کارهایی چون خیاطی، آشپزی و بسته‎بندی مواد غذایی و دوختن لباس کمک می‎کردند.

صمدی‎نژاد با بیان اینکه جهاد در مقوله اعزام نیرو و کمپرسی نقش ممتازی داشت، اظهار داشت: مهندسی رزمی که شامل جاده‎سازی و احداث پل‎های مواصلاتی و سنگرسازی بود شالوده کار جهاد در جنگ بود.

وی ادامه داد: همچنین بازسازی مناطق جنگی و اشغال شده نیز از کارهای جهاد بود چون مردمی که در روستاها و شهرهای جنگی زندگی می‎کردند از ما انتظار داشتند.

مسئول اداره امور فرهنگی و توسعه ارزش‎های اسلامی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان عنوان کرد: جهاد با این وظایف سنگین که با همکاری سایر قوا بود یکی از بازوان جنگ به شمار می‎رفت و علیرغم توجه به فعالیت‎های عمرانی برجای مانده از زمان پهلوی در دوران دفاع مقدس نیز نقش ممتازی در بازسازی مناطق جنگی داشت.

صمدی‎نژاد تصریح کرد: حضور جهاد در جنگ برکات زیادی برای نظام و مردم و البته خود جهاد داشت چراکه جهادگران خیلی از موضوعات را در جنگ آموختند و خودباوری، آموزش در حین کار، ایثار و خلاقیت محصول حضور جهاد در جنگ است.

انتهای پیام/2307/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول