اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روستاهای حاشیه شهر شیراز صورت گرفت

تشکیل ستاد پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز

فرماندار شیراز از تشکیل ستاد پیشگیری از ساخت و سازها و تغییر کاربری‌های غیرمجاز در روستاهای حاشیه شهر شیراز خبر داد.

تشکیل ستاد پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری این شهرستان، جواد زرین کلاه در نخستین جلسه ستاد دائمی مبارزه با ساخت و ساز‌های غیرمجاز روستاهای حاشیه شهر شیراز که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به گزارشات و شکایات رسیده و همچنین بازدیدهایی که از برخی روستاهای اطراف شیراز داشتیم، سهل‌انگاری‌های انجام شده توسط برخی دستگاه‌ها در بحث ساخت و ساز و تغییر کاربری‌های خارج حریم روستا مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده است.

فرماندار شیراز افزود: این ساخت و سازهای بی‌ضابطه و بدون هماهنگی و مجوز لازم باعث شده است، آثار مخرب اجتماعی ناشی از آن برخی از مشکلات را برای اهالی همان روستاها به وجود آورد که دامنگیر شهر نیز بشود، از این رو اجازه نمی‌دهیم این سهل‌انگاری‌ها توسط برخی دستگاه‌ها ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه ستاد پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاهای اطراف شیراز در فرمانداری این شهرستان تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: این ستاد علاوه بر بررسی دلایل سهل‌انگاری‌های اتفاق افتاده توسط دستگاه‌های مربوطه، وظیفه دارد ضمن جلوگیری از ادامه این روند نسبت به شناسایی و معرفی تمام عوامل متخلف به مراجع قضایی اقدام کند.

زرین کلاه بیان کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز زیان‌های جبران‌ناپذیری را در آینده نه‌چندان دور به شهر شیراز وارد می‌کند که یکی از نتایج آن پدیده حاشیه‌نشینی است.

فرماندار شیراز تصریح کرد: تمام دستگاه‌ها باید در حیطه وظایف خود برای ریشه‌کن کردن این ناهنجاری ورود و از ساخت و ساز غیرمجاز در خارج از طرح هادی روستاها و اراضی ملی جلوگیری کنند.

زرین کلاه از شهرداری شیراز خواست تا ضمن تحویل گرفتن اراضی خارج از طرح هادی روستاهای حاشیه شهر از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در این محدوده‌ها جلوگیری کند و افزود: همان‌طور که قانون مشخص کرده است، مسئولیت ساخت اماکن غیرمجاز و غیرقانونی در خارج از طرح هادی این‌گونه روستاها به عهده شهرداری است و باید در هر شرایطی از این اعمال غیرقانونی جلوگیری شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز تصریح کرد: اگر فرد مسئولی در گذشته آگاهانه یا ناآگاهانه در مورد صدور مجوزهای غیرقانونی اقدام کرده و باعث ضرر و زیان به مردم و بیت‌المال شده باشد به‌یقین در بررسی‌های صورت گرفته با دستگاه‌های ذی‌ربط برای پیگرد قانونی و احقاق حق اهالی منطقه و بیت‌المال معرفی می‌شود.

انتهای پیام/ 2448/خ/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول