اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محسن‌ رضایی در سال‌روز هفته دفاع مقدس مطرح کرد

مشکلات باید به وسیله خودمان حل شود نه غربی‌ها

محسن رضایی با بیان این مطلب که جوانان به حوادث جنگ بپردازند ولی نه مثل بعضی از دولتها، هر جوانی برای خود جنگ را برانداز کند خطاب به روحانی هم گفت: مخالف سیاست خارجه نیستیم اما معتقدم که خودمان باید ایران را درست کنیم.

مشکلات باید به وسیله خودمان حل شود نه غربی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین محسن رضایی شامگاه پنج‌شنبه در جمع مردم قزوین در مسجد المهدی(عج) این شهر گفت: هفته دفاع مقدس هفته مقاومت، هفته ایستادگی، هفته استقلال، هفته سربلندی، هفته بازگشت اعتماد به نفس تاریخی ملت ایران است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: جنگ بین ایران و عراق دو رو دارد، یک‌رو جنگ و روی دیگر دفاع مقدس است.

وی افزود: در یک طرف همه آماده شده بودند که یک کشور را زمین بزنند و در روی دیگر یک انقلاب و ملت از ارزش های خود دفاع کردند که طرف اول جبهه کفار و طرف مقابل جبهه مومنان خدا بودند.

این مسئول ادامه داد: در قرن بیستم جنگ‌های زیادی رخ داده است که همه این جنگ‌ها بین جبهه‌های باطل و حق اتفاق افتاده است و از این نظر جنگ ایران و عراق که جنگی بین جبهه حق و باطل بوده است بی‌نظیر است.

رضایی خاطرنشان کرد: تمام کشورهای دنیا با فکر اینکه چگونه شد که یک نظام جهان سومی پیروز شده، آمدند تا انقلاب ما را به زمین بزنند اما نتوانستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: در چند سال اخیر ابعاد جنگ گسترده نبوده و بیشتر جنگها بر سر مرزها یا یک پاسگاه بوده است اما ابعاد جنگ ایران و عراق خیلی گسترده بود طوری که به پنج استان ما حمله کردند.

رضایی گفت: برای تصور این جنگ شما در خیال خود از قزوین تا مشهد را منطقه جنگی ببینید و در تمام این نقاط تانک را مشاهده کنید، جنگ ایران و عراق چنین جنگی بود.

وی تاکید کرد: در ابتدای جنگ رژیم بعث عراق 10 شهر و بیش از یک هزار روستا را به تصرف خود درآورد و دو میلیون و 500 نفر را هم آواره کرد در حالیکه رزمندگان ما یک میلیون نفر از آنها را کشتند و ویرانیهای زیادی را هم به‌بار آوردند که هنوز هم می‌توان آن ویرانی‌ها را مشاهده کرد.

این مسئول اظهار داشت: یک ماه قبل از جنگ بنده و علی شمخانی رفتیم پیش بنی‌صدر و گفتیم که عراق دارد آماده جنگ با ایران می‌شود، بنی‌صدر به ما گفت: این خبر دروغه، مگر اینکه شما سپاهی‌ها بخواهید جنگ راه بیندازید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: وقتی که عراق حمله کرد به سرعت مرز ما فرو‌ ریخت، زیرا نه سپاه تیپ و لشکر داشت و نه ارتش آمادگی جنگ با قدرتهای دنیا را دارا بود.

رضایی ادامه داد: دشمن فکر می کرد در نظامی که سپاه قدرتمندی ندارد و دارای ارتش ضعیف است و همچنین دارای اختلافات داخلی است راحت می‌شود نفوذ کرد و آنها را شکست داد.

وی ابراز داشت: وقتی ایران خواست که مرزهای از دست رفته را باز پس گیری کند تا یک سال اول موفق نبود طوری که نتوانست یک تپه هم آزاد کند، در همین بین شایعات زیادی شد و گفتند که این جنگ 20 سال ادامه دارد و شما شکست می‌خورید.

این مسئول ادامه داد: در همین بین امام(ره) گفتند که اگر جنگ 20 سال هم ادامه پیدا کند ما ایستاده‌ایم و عدد 20 را از آنجایی که آنها شایعه کرده بودند عنوان کرد.

رضایی افزود: در این بین باید تبیین شود چگونه شد کشوری که در آستانه شکست است پیروز جنگ می‌شود و با تانک‌ها و نفربرهای روسیه و موشک‌های غرب مقابله کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: ما تصمیم گرفتیم که سیستم جنگ را عوض کنیم و وقتی که متوجه شدیم در روز موفق نمی‌شویم شبانه به رژیم بعث حمله کردیم و در این امر نیز موفق شدیم.

وی ادامه داد: برای کشوری که تجهیزات نظامی نداشت بهترین اقدام حمله شبانه، جنگ در باتلاق، جنگ در رمل و جنگ در کوهستان بود چراکه تانک در چنین شرایطی نفوذ نمی‌کند.

این مسئول تصریح کرد: در جنگ تحمیلی ما با غرب و شرق در جنگ بودیم چراکه آنها می‌گفتند نظم سومی در جهان نیست و نمی‌خواستند ایران در منطقه اغتشاش کند و در منطقه پارازیت سیاسی راه بیندازد.

رضایی افزود: ما باید جنگ، بازی و قاعده نبرد را عوض می‌کردیم و همین کار را هم کردیم، باید گفت که بزرگترین هنر فرماندهان ما عوض کردن بازی بود، همانطور که رهبر در روزهای گذشته گفت: سپاه بزرگترین فرماندهان را تربیت کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: ما با فکر و نوآوری و ایمان خودمان در مقابل فولادها و تانک های آنها ایستادیم و در این زمینه هم پیروز شدیم.

وی ادامه داد: در سال هفتم جنگ به ما قطعنامه 598 را ارایه دادند که از 11 بند این قطعنامه هشت بند آن به نفع ما بود و از آنجایی که آنها از لحاظ نظامی در مقابل ما شکست خوردند از لحاظ سیاسی وارد شدند.

این مسئول افزود: در این زمان آنها سیاست هویج و چماق را به کار بردند که هویج همان قطعنامه 598 بود و چماق هم کمک به صدام و حضور مستقیم آمریکا در جنگ بود.

رضایی عنوان کرد: در 300 سال اخیر 20 جنگ در ایران رخ داده است که در تمامی آنها ایران شکست خورده است و قسمتی از شهرهای خودش را به دشمن داده است، اما در جنگ ایران و عراق ما بعد از دوران صفویه برای اولین‌بار پیروز جنگ بودیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: جنگ مکمل انقلاب بود و در عملیات فتح‌المبین به راستی یک فتح‌الفتوح صورت گرفته است.

وی یادآور شد: ما مخالف سیاست خارجه نیستیم و در همین جا از سخنرانی خوب آقای روحانی هم تشکر می کنم اما معتقدیم که خودمان باید ایران را درست کنیم همانطور که در جنگ روی پای خودمان ایستادیم.

این مسئول ادامه داد: همانطور که در جنگ حسنپورها شکوفا شدند الان هم باید جوانان دست به کار شوند و به داد این انقلاب برسند، آیا با حل شدن مشکلات خارجی، اقتصاد و کشاورزی ما نیز حل می شود، اصل مسئله نهفته در جوانان ما است.

رضایی خواستار شد: جوانان به حوادث جنگ بپردازند ولی نه مثل بعضی از دولتها، هر جوانی برای خود جنگ را برانداز کند، گنج سرمایه عظیمی است که باید جوانان از آن استفاده کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: در جنگ خدا یاور ما بود و در بسیاری از موارد برای ما راهگشایی می‌کرد، من معتقدم که پشت سر این انقلاب دست غیبی وجود دارد و ما باید این استعدادها را از دست ندهیم.

انتهای پیام/77007/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول