اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گرامیداشت هفته دفاع مقدس

کتاب«دختر شینا» در سنندج بازخوانی و تقدیر شد

کتاب «دختر شینا» به همت حوزه هنری کردستان به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بازخوانی، بررسی و تقدیر شد.

کتاب«دختر شینا» در سنندج بازخوانی و تقدیر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نویسنده کتاب دختر شینا پنج‌شنبه شب در آئین بازخوانی این کتاب که با حضور جمعی از نویسندگان و هنرمندان در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: دختر شینا شامل خاطرات «بانویی نجیب و با حیا» قدم‌خیر محمدی‌کنعانی است که ابعادی دیگر از زندگی و روابط عاطفی خانواده شهدا را به تصویر می‌کشد.

بهناز ضرابی‌زاده تغییر نگاه مردم نسبت به شهدا و خانواده آنان را یکی از مهم‌ترین اهداف نوشتن این کتاب عنوان کرد و گفت: آشنایی جامعه با سختی‌ها و رنج‌های یک خانواده شهید مهم‌ترین هدفم از نوشتن کتاب شینا است.

وی پرداختن به خاطرات همسران و مادران شهیدان را ضروری دانست و بیان کرد: زنان نقش پررنگ و زیادی در هشت سال دفاع مقدس داشتند، اما متأسفانه کمتر به این دسته از خاطرات پرداخته شده است.

نویسنده کتاب دختر شینا درباره شخصیت راوی کتاب نیز اظهار کرد: این موضوع برای من بسیار تامل برانگیز بود که زنی روستایی به فضای شهر آمده و به تنهایی در اوج جوانی، تمام هم و غمش بزرگ کردن فرزندانش بوده باشد.

ضرابی‌زاده خاطرنشان کرد: به همین دلیل تصمیم گرفتم درباره فراز و نشیب‌های زندگی این همسر شهید با او مصاحبه و زندگیش را با زبان قلم به تصویر بکشم.

وی در مورد  عنوان کتاب «دختر شینا» نیز بیان کرد: خیلی‌ها درباره معنی شینا و انتخاب این عنوان از من سوال می‌کنند در واقع یک اتفاق خاص موجب انتخاب این عنوان برای کتاب شد که راز آن با خواندن کتاب برای مخاطب آشکار می‌شود.

نویسنده کتاب دختر شینا تصریح کرد: اما در کل باید بگویم، پرداختن به موضوع دفاع مقدس و تلاش در راستای زنده‌نگهداشت یاد و خاطر شهدا و انتقال سیره و اهداف آنان به نسل جوان رسالت هر ایرانی است.

کتاب دختر شینا مجموعه خاطرات قدم‌خیر محمدی‌کنعان، همسر شهید حاج ستار ابراهیمی از فرماندهان سپاه همدان در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس که توسط نویسنده نام‌آشنای حوزه دفاع مقدس و پایداری «بهناز ضرابی‌زاده» تألیف شده است پس از استقبال خوب مردم و منتقدان حرفه‌ای عرصه ادبیات پایداری در زادگاه شهید ابراهیمی و همسر وی در روستای قایش از توابع شهرستان رزن با حضور مسئولان مختلف، خانواده شهید، مؤلف کتاب و اهالی روستای قایش رونمایی شد.

این کتاب شامل خاطرات قدم‌خیر محمدی‌کنعان از زندگی شهید حاج ستار ابراهیمی است که بنا به روایت مؤلف به بیان زندگی خصوصی شهید و روی دیگر زندگی این سردار جبهه‌ها می‌پردازد.

انتهای پیام/79002/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول