اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خبر داد

حضور 400 ناشر در دهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به دهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه گفت: 400 ناشر با 40 هزار عنوان کتاب در 234 غرفه در این نمایشگاه حضور دارند.

حضور 400 ناشر در دهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی عصر امروز در بازدید از نمایشگاه کتاب ارومیه که در پارک جنگلی این شهر در حال برگزاری است، اظهار داشت: سال گذشته به 139 عنوان کتاب در موضوعات مختلف مجوز داده شده که از این تعداد مجوز 91 عنوان کتاب چاپ و منتشر شده است.

وی ادامه داد: شش نفر از مولفین آذربایجان غربی از طریق موسسه خانه کتاب ایران بیمه تامین اجتماعی شدند.

کریمی با بیان اینکه 10 نفر از نویسندگان و پدیدآورندگان کتاب برای اخذ وام از بانک‌ها معرفی شده، ابراز داشت: 13 عنوان کتاب در چاپ نخست از محل اعتبارات استانی خریداری و تقدیم نهاد کتابخانه‌های آذربایجان غربی شده است.

وی افزود: 33 عنوان کتاب چاپ نخست نیز از ناشران و مولفین استان از محل اعتبارات وزارتی خریداری شده است.

کریمی یادآور شد: 60 هزار جلد کتاب در سال 91 در موضوعات مختلف به ادارات، سازمان‌ها، کتابخانه‌های عمومی و مراکز علمی و پژوهشی اهدا شده است.

وی گفت: سال 91 نمایشگاه سراسری کتاب در میاندوآب برگزار شد که برای برپایی این نمایشگاه 35 میلیون تومان هزینه شد و در تمامی شهرستان‌های آذربایجان غربی نمایشگاه‌های مختلفی نیز برگزار شد.

وی با بیان اینکه سال 91 به 14 نفر از متقاضیان برای تولید و انتشار کتاب مجوز موسسه انتشاراتی داده شد، اضافه کرد: برای اولین‌بار همایش بزرگداشت مولفین و نویسندگان استانی برگزار و از 12 نفر از پدیدآورندگان کتاب تجلیل شد.

کریمی با اشاره به وضعیت کتاب استان در سال 92، خاطرنشان کرد: سال 92، به 110 عنوان کتاب مجوز داده شد که از این تعداد مجوز 68 عنوان کتاب به چاپ رسید که بیشتر از 50 درصد را شامل می‌شود.

وی اظهار داشت: سه نفر از نویسندگان برای استفاده از بیمه تامین اجتماعی به موسسه خانه کتاب کشور معرفی شدند و هشت عنوان کتاب از مولفین و ناشران استانی از اعتبارات استانی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه برای شش نفر از متقاضیان تاسیس موسسه انتشاراتی مجوز داده شده، تصریح کرد: امسال تاکنون برای 96 ناشر در کل آذربایجان غربی مجوز داده شده که عمدتا فعال و برخی نیمه فعال و ضعیف هستند.

کریمی یادآور شد: آذربایجان غربی تا چهار سال پیش در زمینه صنعت چاپ رتبه هشتم کشوری را دارا بود اما اکنون با توجه به تعداد مجوزهای صادره و تعداد چاپخانه‌ها رتبه چهارم را داراست.

کریمی نبود اتحادیه چاپخانه‌‌داران را از عمده مشکلات چاپخانه‌ها در استان عنوان کرد و ابراز داشت: کارگروهی در زمینه سامان دهی امور چاپخانه‌ها تشکیل شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه، خاطرنشان کرد: 400 ناشر با 40 هزار عنوان کتاب در 234 غرفه آثار خود را ارائه داده و 20 ناشر از کشورهای اروپایی، آمریکای لاتین، ترکیه، هندوستان، آلمان و فرانسه در این نمایشگاه حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی رونمایی از سه عنوان کتاب از سردار فتورایی، سردار کبیری و سردار غفاری و برگزاری عصری با استاد شهریار و نشست‌های تخصصی را از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه عنوان کرد.

انتهای پیام/61005/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول