اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام نمایشگاه کتاب ارومیه خبر داد

برگزاری نشست‌های تخصصی نویسندگی در نمایشگاه کتاب ارومیه

قائم مقام نمایشگاه کتاب ارومیه از برگزاری نشست‌های تخصصی نویسندگی در نمایشگاه کتاب ارومیه خبر داد.

برگزاری نشست‌های تخصصی نویسندگی در نمایشگاه کتاب ارومیه

منوچهر زاده‌علی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: دهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه با 18 برنامه متنوع جنبی اعم از کارگاه‌های نقد کتاب، شعر، حوزه طنز، نشست‌های تخصصی در رابطه با نویسندگی و... برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: به مناسبت هفته دفاع مقدس نمایش‌های خیابانی در جوار نمایشگاه کتاب ارومیه در حال برگزاری است.

زاده علی با بیان اینکه در کنار توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از سایر هنرها و مناسبت‌ها غافل نبوده، ادامه داد: دفاع مقدس از جمله مناسبت‌های ملی بوده که برای ملت ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در همین راستا برنامه‌هایی به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جوار نمایشگاه کتاب ارومیه برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: استقبال خوبی از نمایشگاه کتاب ارومیه انجام شده و از دوم مهر ماه نیز شاهد حضور و استقبال خوب دانش آموزان و دانشجویان در این نمایشگاه بودیم.

زاده علی ادامه داد: تجربه نشان داده مردم فرهنگ دوست ارومیه همواره استقبال شگفت انگیزی از نمایشگاه کتاب داشته و این نشانگر علاقه مندی مردم به فرهنگ و مطالعه است.

وی اذعان داشت: در کنار بحث مطالعه و کتابخوانی باید به طور عمیق به مبحث فرهنگ سازی در ترویج مطالعه پرداخت.

زاده علی اضافه کرد: توسعه و ترویج کتابخوانی موجب رشد فرهنگی و علمی می‌شود چرا که کتاب زیربنای ساخت فرهنگی جامعه را فراهم می‌سازد.

وی با اشاره به رشد فضاهای مجازی و کتاب‌های الکترونیکی، ابراز داشت: فضاهای مجازی و الکترونیکی به طور گسترده‌ای رشد داشته و اکثر مخاطبان را به سمت خود جذب کرده ولی علی رغم پیشرفت این چنینی نتوانسته جای کتاب و رسانه چاپی را بگیرد.

زاده علی افزود: کتاب جایگاه ویژه‌ای در بین مردم دارد چرا که مطالعه رسانه‌های چاپی مانع از خستگی فرد می شود.

وی خاطرنشان کرد: در دهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه 400 ناشر از سراسر کشور حضور دارند و برای نخستین بار در آذربایجان غربی 20 ناشر و نمایندگی خارجی در هفت غرفه آثار خود را ارائه داده‌اند.

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: امید است با استقبال مردم از کتاب‌های خارجی در سال آینده نمایشگاه کتاب ارومیه را به نمایشگاه بین المللی تبدیل کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: اخبار نمایشگاه کتاب ارومیه همواره باید به مردم اطلاع رسانی شود تا از این طریق نیز گامی در راستای اهداف عالی فرهنگ ایران اسلامی برداشته شود.

انتهای پیام/61005‌/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول