اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌در کارگروه سوخت سیستان و بلوچستان

موانع طرح فروش سوخت به مرزنشینان بررسی شد

عصر امروز مشکلات و موانع طرح فروش سوخت به مرزنشینان در سیستان و بلوچستان با حضور مسئولان کشوری و استانی بررسی شد.

موانع طرح فروش سوخت به مرزنشینان بررسی شد

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار سیستان و بلوچستان عصر امروز در حاشیه برگزاری کارگروه سوخت مرزنشینان به خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: امروز کار‌گروه فروش سوخت استانی با حضور نمایندگان کارگروه فروش سوخت مرکز و مدیران دست اندرکار فروش سوخت مرزنشینی تشکیل شد.

عباس نخعی افزود: مواردی که تاکنون در زمینه چالش‌های اجرای این طرح در سیستان و بلوچستان مشخص شده بود ارائه شد.

این مسئول ادامه داد: همچنین گزارشی از میزان سوختی که تاکنون فروش رفته به مرزنشینان و میزان سودی که نصیب مردم شده نیز تشریح شد.

وی اذعان داشت:مواردی که مطرح شد در رابطه با مشکلاتی که سر راه این طرح وجود داشته بود.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: یکی از مشکلات این بود که به میزان واقعی که باید در این مدت سوخت در اختیار مرزنشینان قرار می‌گرفت، صورت نگرفته که یکی از دلایل آن کاهش نرخ ارز و مشکلاتی است که از بابت کاهش سود حاصله از این محل بوده است.

نخعی گفت: در زمینه رفع این مشکلات امروز پیشنهاداتی ارائه شده و قرار شد در کارگروه مرکز مطرح و راهکارهای رفع آن به استان ابلاغ شود.

وی اضافه کرد: تا امروز در دوشهرستان مرزی حدود 10 میلیون لیتر فروش سوخت داشته‌ایم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در پنج شهرستان دیگر هم که قول داده بودیم این طرح اجرایی شود متاسفانه به دلیل تاخیر از سوی کارگروه مرکزی، هنوز طرح فروش سوخت به مرزنشینان آغاز نشده است.

وی افزود: امروز از مسئولان کارگروه مرکز درخواست کردیم اقدامات لازم را برای اجرای طرح فروش سوخت به مرزنشینان در پنج شهرستان مرزی دیگر سیستان و بلوچستان نیز فراهم کنند.

این مسئول ادامه داد: صبر و تحمل بیش از پیش مردم مرزنشینی که مشمول اجرای این طرح می‌شوند قطعا به هرچه بهتر اجرا شدن این طرح کمک خواهد کرد.

نخعی اذعان داشت: امروز در این کارگروه استانی پیشنهاد شد که از بخشی از سود این سوخت فروش رفته، بتوانیم با همکاری و هماهنگی با دستگاه‌های حمایتی زمینه اشتغال خانگی را برای مرزنشینان فراهم کنیم.

انتهای پیام/75004/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول