اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

مشکلات فرآیند فروش سوخت به مرزنشینان در حال افزایش است

معاون برنامه‌‎ریزی و اشتغال استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در زمینه فروش سوخت به مرزنشینان یک‌ سری مشکلات و معضلات بوجود آمده که هر چه بیشتر پیش می‌‌رویم نه‌ تنها مشکلات کاهش نمی‌‌یابد بلکه روز به روز بر آنها افزوده می‌‌شود.

مشکلات فرآیند فروش سوخت به مرزنشینان در حال افزایش است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، عباس نخعی در نشست کارگروه فروش سوخت مرزنشینان در استانداری، اظهار داشت: فرماندار در هر شهرستان پاسخگوی هر نوع انحراف و تخلف در زمینه فروش سوخت به مرزنشینان است.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در زمینه فروش سوخت به مرزنشینان یک‌ سری مشکلات و معضلات در کنار موفقیت‌‌ها از ابتدای اجرای طرح تاکنون بوجود آمده است که هر چه بیشتر پیش می‌‌رویم نه‌ تنها مشکلات کاهش نمی‌‌یابد بلکه روز به روز بر آنها افزوده می‌‌شود.

این مسئول با بیان اینکه ملاک فروش سوخت به مرزنشینان در واقع کمک به معیشت مرزنشینانی است که در بدترین شرایط گذران زندگی می‌‌کنند، بیان کرد: انتظار نیست که هر روز بسته به شرایط، اعداد و ارقام فروش سوخت تغییر کند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در ارتباط با فروش سوخت مرزنشینان، 23 رویه اجرایی به ‌کار رفته که فقط دو یا سه مورد آن اجرایی نشده است، از کارگروه ‌ها خواست قیمت‌های فروش و خرید سوخت به تهران اعلام شود.

نخعی بیان کرد: سوخت تنها دغدغه مهم برای مرزنشینان است، باید بخشی از کمبودها که به دلیل تحریم‌ها ایجاد شده است، جبران شود. متاسفانه طرح فروش سوخت به مرزنشینان در شهرستان هیرمند 21 روز متوقف شده است البته کارگروه نرخ‌ گذار فقط منافع شرکت نفت را در نظر دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه خوشبختانه پنج درصد مالیات مرزنشینان حذف شده است، گفت: میزان سود حاصل از فروش سوخت به مرزنشینان در شهرستان‌های هیرمند و سراوان 33 میلیارد ریال بوده است.

نخعی بیان کرد: 20 هزار و 62 خانوار در دو حوزه هیرمند و سراوان زیر پوشش شرکت نفت هستند و به ازای هر نفر یک میلیون ریال سود پرداخت می‌‌شود.فروش سوخت به مرزنشینان ساکن در شعاع 20 کیلومتری مرز در پنج شهرستان دیگر استان شامل زهک، چابهار، کنارک، سرباز و میرجاوه از 16 شهریورماه آغاز شده است.

انتهای پیام/75005/خ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول