اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زهک خبر داد

انتخاب سه معبر جایگزین «چوتو» برای فروش سوخت به مرزنشینان زهک

فرماندار شهرستان زهک گفت: به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌های لازم بازارچه مرزی «چتو» برای فروش سوخت به مرزنشینان، سه معبر جایگزین برای این موضوع در دستور کار قرار دارد.

انتخاب سه معبر جایگزین «چوتو» برای فروش سوخت به مرزنشینان زهک

حبیب پیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان، اظهار داشت: به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌های لازم بازارچه مرزی "چوتو" برای اجرای طرح فروش سوخت به مرزنشینان، در حال بررسی محل مطمئن و قابل اعتماد جایگزین در شمال استان هستیم.

فرماندار شهرستان زهک تاثیرات توفان‌های شن و هجوم ریزگرد‌ها به این بازارچه را یکی از دلایل آماده نشدن آن برای این کار عنوان کرد و افزود: تلاش‌های زیادی برای رفع این مشکل شد، اما متاسفانه نتیجه‌ای در بر نداشت و مجبور به انتخاب مسیر جایگزین هستیم.

رئیس شورای اداری شهرستان زهک با اولویت‌دار خواندن اجرای این طرح برای مدیریت شهرستان، ادامه داد: بازارچه مرزی میلک هیرمند و دو منطقه مرزی «سه راهی شاقول» و «میل 46» مکان‌های احتمالی جایگزین برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه این طرح موجب افزایش قدرت زندگی و معاش مردم مرزنشین زهک می‌شود، افزود: با توجه به تجربه مثبت و قابل قبول اجرای این طرح در دو شهرستان هیرمند و زهک، مدیریت استان تصمیم گرفت تا این طرح در پنج شهرستان جدید که یکی از آنها زهک است، اجرا شود.

طبق بند دوم مصوبه شماره 116689/ت45059 ه مورخ هشتم شهریور 1390 هیئت دولت در مورد فروش سوخت توسط مرزنشینان «وزارت نفت موظف است با ایجاد جایگاه‌های عرضه سوخت در مرزها و بازارچه‌های رسمی نسبت به فروش فرآورده‌های نفتی به ساکنان روستاهای مرزی در شعاع 20 کیلومتری مرز با قیمت تعادلی اقدام کند».

این طرح قرار است پس از شهرستان‌های سراوان و هیرمند در پنج شهرستان چابهار، کنارک، سرباز، میرجاوه و زهک نیز به زودی اجرا شود.

انتهای پیام/75004/ت20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول