اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خبر داد

ثبت‌نام 53 هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن گیلان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از ثبت‌نام 53 هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن این استان در سال جاری خبر داد.

ثبت‌نام 53 هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حجت‌الاسلام ولی عادلی، امشب در جلسه تودیع و معارفه رئیس اداره اوقاف این شهرستان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: انقلاب اسلامی و مردم ایران همواره مدیون دفاع مقدس، جانفشانی و رشادت‌های دلاورمردان هشت سال جنگ تحمیلی است.

وی، عمل به نیات واقفان را یکی از اقدام‌های مهم اداره اوقاف در سال‌های اخیر دانست و افزود: 30 مورد وقف جدید در طول شش ماه گذشته در گیلان به ثبت رسیده است.

این مسئول به ثبت هشت مورد وقف در سال 89، 18 مورد وقف در سال 90 و 30 مورد وقف در سال 91 اشاره کرد و متذکر شد: اعتقادات دینی و عزم راسخ مردم برای کارهای خیر از دلایل اصلی رشد وقف در استان است.

وی، با اشاره به اینکه 80 درصد نذورات مردم در کارهای عمرانی بقعه متبرکه هزینه می‌شود، خاطرنشان کرد: 10 درصد باقیمانده درآمد بقاع در سازمان اوقاف و 10 درصد دیگر در کارهای فرهنگی، اطلاع‌رسانی و حقوق خادمان هزینه می‌شود.

عادلی، شفاف‌سازی امورات را عامل موثر در رشد موقوفات و نذورات اداره اوقاف و امور خیریه دانست و با اشاره به تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، افزود: برای اجرای کارهای فرهنگی استان در تابستان امسال، 70 روحانی از استان قم به گیلان اعزام شدند.

وی تصریح کرد: اداره اوقاف از جمله دستگاه فرهنگی فاقد بودجه است که باید از اعتبارات شهرستانی برای آن در نظر گرفته شود.

این مسئول، طرح تربیت حافظان قرآن و برگزاری مسابقات قرآنی را از وظایف مهم این نهاد فرهنگی ذکر کرد و یادآور شد: امسال سهم گیلان ثبت‌نام 53 هزار نفر در تحقق این اهداف است.

وی، طرح تندرستی برای کمک به بیماران خاص، طرح دست‌های مهربانی در کمک به ایتام، طرح پیوندهای آسمانی کمک به مزدوجین بی‌بضاعت، جشن عاطفه‌ها برای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت، طرح زوار حرم رضوی و کمک به زائران رضوی را از جمله اقدام‌های اوقاف گیلان در سال جاری برشمرد.

عادلی خاطرنشان کرد: امسال بالغ بر 5 میلیون نفر زائر در بقاع متبرکه حضور یافتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد افزایش داشته است.

وی، به طرح جامع در تعمیرات، ساخت و ساز، نگهداری و کارهای عمرانی بقاع متبرکه اشاره کرد و متذکر شد: 300 برنامه در استان تعیین شده است که تمام کارهای عمرانی از محل نذورات خیران تأمین می‌شود.

مدیرکل اوقاف گیلان، با اشاره به اینکه یک میلیارد و 400 میلیون تومان وام از سازمان اوقاف و امور خیریه برای پایان فعالیت‌های عمرانی تقاضا شده است، متذکر شد: کار ساخت و ساز، نگهداری و تعمیرات بقاع متبرکه زمان‌بر بوده و با پیشرفت 20 تا 70 درصد در حال انجام است.

به گفته وی، بالغ بر 940 بقعه در استان گیلان وجود دارد.

به گزارش فارس، در پایان جلسه مذکور حجت‌الاسلام رمضانعلی پاکیزه، رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه رودسر منصوب و از تلاش‌های حجت‌الاسلام رسول علیخانی رئیس سابق اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان قدردانی شد.

انتهای پیام/84002/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول