اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل‌و‌نقل و پایانه‌های مازندران خبرداد:

بهره‌برداری از سامانه پیشرفته ثبت تخلف سرعت در محور‌های مازندران

مدیرکل حمل‌و‌نقل و پایانه‌های مازندران از بهره‌برداری سامانه پیشرفته ثبت تخلف سرعت در محور‌های بزرگ‌راهی استان خبر داد.

بهره‌برداری از سامانه پیشرفته ثبت تخلف سرعت در محور‌های مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل حمل‌و‌نقل و پایانه‌های مازندران، مجید نصرالله‌نژاد بیان داشت: به منظور ایمن‌سازی جاده‌های این استان و کنترل سرعت رانندگان سامانه‌های پیشرفته ثبت تخلف سرعت در هشت نقطه از محو‌ر‌های بزرگراهی استان به بهره برداری رسید.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران افزود: با بهره‌برداری از این سامانه برخی از مهم‌ترین تخلفات حادثه‌ساز رانندگان در محورهای برون‌شهری استان نظیر تخطی از سرعت‌های مجاز، عدم رعایت فاصله ایمن میان خودروها و مانورهای حرکتی خطرناک همراه با تصاویر تخلفات ثبت شده و نسبت به اعمال قانون اقدام خواهد شد.

وی اظهار داشت: از مهم‌ترین قابلیت‌های این سامانه که برای نخستین بار در سطح محور‌های بزرگراهی استان مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت می‌توان به پایش مستمر وسایل نقلیه در حال تردد در مسیرهای تحت پوشش از طریق تبادل لحظه‌ای اطلاعات میان دوربین‌های پلاک‌خوان سامانه اشاره کرد.

وی گفت: با استفاده از این سامانه می‌توان به الگوی حرکتی وسایل نقلیه در طول مسیر حرکت آنها دست یافت به عنوان مثال با استفاده از این سامانه می‌توان زمان سفر یک وسیله نقلیه بین دو نقطه مشخص را برآورد کرده و با مقایسه آن نسبت به حداقل زمان مورد نیاز به منظور طی کردن این مسیر بر اساس سرعت‌های مجاز تعریف شده، نسبت به اعمال قانون بر وسایل نقلیه متخلف اقدام کرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان مازندران خاطرنشان کرد: آگاهی از وضعیت تردد در محورهای مختلف و در نتیجه امکان مدیریت جریان ترافیک در آنها را می‌توان از دیگر مزایای استفاده از این سامانه برشمرد.

نصرالله‌نژاد تصریح کرد: این سامانه از قابلیت جمع‌آوری و نگهداری سوابق از تخلفات وسایل نقلیه در محورهای استان مازندران برخوردار بوده و می‌توان نسبت به شناسایی وسایل نقلیه پر تخلف اقدام کرد.

وی در پایان گفت: محور‌های گلوگاه-بهشهر، بهشهر- نکا، نکا-ساری، ساری- قائمشهر‏‏، قائمشهر- بابل و بابل- آمل از محورهایی هستند که این سامانه در ان نصب شده است.

انتهای پیام/2296/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول