اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهور ستارگان فوتبال از دامن سبلان

امیر حسین نمونه بی‌نظیر در فوتبال ایران

امیر حسین 9 ساله پدیده فوتبال ایران، این روزها به کانون توجه باشگاه‌های مطرح خارجی تبدیل شده است.

امیر حسین نمونه بی‌نظیر در فوتبال ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، تنها پخش چند ثانیه از هنرنمایی کودک 9 ساله اردبیلی کافی بود تا باشگاه‌های بزرگی نظیر رئال مادرید برای جذب این پدیده فوتبال اردبیل اعلام آمادگی کنند.

امیر حسین حاجی‌زاده خردسال اردبیلی از سن هفت سالگی مورد توجه مسئولان مدرسه فوتبال ایرانیان در اردبیل قرار گرفت و در سه سال گذشته زیر نظر مربیان مجرب تمرینات عمومی، اختصاصی و انفرادی را برای شکوفایی استعداد بی‌نظیر خود پشت سر گذاشت تا اینکه امروز به عنوان پدیده فوتبال ایران شناخته شد.

در این رابطه گفت‌وگویی اختصاصی داشتیم با مهدی شیخلووند مربی فوتبال این خردسال اردبیلی که شنیدن آن خالی از لطف نیست.

 

امیر حسین نمونه بی‌نظیر در فوتبال ایران

وی در مورد کشف استعداد این خردسال اردبیلی اظهار داشت: دو سه ماه پیش که تیم پرسپولیس به اردبیل آمده بود با علی دایی صحبت کردیم و دایی خود از این مسئله استقبال کرد و ابراز داشت بازیکنی که روی آن کار کردید در ایران نمونه‌ای مثل آن وجود ندارد و من کارهای او را انجام می‌دهم تا وی را به اروپا بفرستم.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتسال ایران ابراز داشت: آقای دایی پس از دیدن این فیلم‌ها و تایید استعداد فوق‌العاده امیر حسین با چند تیم اروپایی در کشورهای پرتغال، روسیه و سوئد و... صحبت کرده بود.

 

مهدی 7 ساله ستاره سال آینده اردبیل

شیخلووند با اشاره به وجود استعدادهای فراوان در ورزش اردبیل تصریح کرد: امیر حسین اخوان دیگر فوتبالیست مستعد ماست که او نیز 9 سال دارد و همچون حاجی‌زاده دارای تکنیک و قدرت فوق‌العاده در رشته فوتبال است.

این مربی فوتبال خاطر نشان کرد: امیر حسین اخوان همزمان با حاجی‌زاده از سه سال پیش زیر نظر مربیان مجرب تمرینات خود را آغاز کرده اما به دلیل مصدومیت معرفی او را به روزهای آتی موکول کردیم.

شیخلووند ادامه داد: برای سال بعد هم یک پدیده فوق‌العاده و بین‌المللی 7 ساله را معرفی می‌کنیم.

وی تنها به گفتن نام کوچک این ستاره خردسال بسنده کرد و افزود: مهدی ستاره 7 ساله اردبیلی است که در حال حاضر از ارائه اطلاعات بیشتر در مورد این بازیکن خردسال معذورم.

 

رئال مادرید خواستار جذب امیر حسین 9 ساله

شیخلووند اضافه کرد: این پدیده فوتبال پس از سه سال تمرین امروز به حدی رسیده که می‌تواند در تیم‌های برتر دنیا بازی کند.

وی ادامه داد: در برنامه این هفته نود اعلام شد بعد از پخش تصاویر هنرنمایی فوق‌العاده پسر بچه اردبیلی به دنبال او می‌گردند تا خانواده‌اش را در جریان پیشنهادهای رویایی او بگذارند.

این مربی فوتبال گفت: فردوسی‌پور در این باره گفت «این پدیده که فیلم‌هایش را پخش کردیم با پیشنهادهای مختلفی روبه‌رو شده که یکی از این پیشنهادها از رئال مادرید است».

شیخلووند با بیان اینکه امیر حسین به حدی از بلوغ فکری و فنی رسیده که در تیم‌های اروپایی بازی کند، افزود: در این زمینه خانواده امیر حسین با پیوستن او به رئال موافقت کرده‌اند.

 

کشف امیر حسین اتفاقی نیست

بازیکن اسبق تیم ملی فوتسال ایران تصریح کرد: کشف امیر حسین به عنوان یک استعداد اتفاقی نیست بلکه وی سه سال پیش از بین صدها نونهال ثبت‌نام‌کننده در این مدرسه فوتبال انتخاب و با برنامه‌ریزی‌های خاص تحت آموزش قرار گرفت.

شیخلووند خاطر نشان کرد: با توجه به تکنیک فوق‌العاده امیر حسین از آن زمان برای او مشاور تغذیه، مشاور بدنسازی و یک روان‌شناس در نظر گرفتیم تا وی را هم از لحاظ جسمی و روحی برای تبدیل شدن به یک فوتبالیست حرفه‌ای آماده کنیم.

این مربی فوتبال یادآور شد: در این رابطه برای امیر حسین تمرینات عمومی، انفرادی و اختصاصی مختلفی برنامه‌ریزی شد تا به این مرحله برسد.

به گفته مربی فوتبال امیر حسین حاجی‌زاده تنها فرزند یک خانواده اردبیلی است که پدر وی دارای نمایشگاه اتومبیل بوده و مادر امیر حسین نیز خانه‌دار است.

امیر حسین دانش‌آموز کلاس چهارم ابتدایی است و درس او نیز همچون بازی فوتبالش در حد عالی است.

 

خردسال اردبیلی جهانی شد

 

حالا تنها با گذشت چند روز از پخش چند ثانیه‌ای هنرنمایی امیر حسین در یک برنامه تلویزیونی سایت اسپانیایی AS به انتشار فیلمی از کودک 9 ساله ایرانی (امیر حسین ) پرداخته و از وی به عنوان یکی از ستارگان آینده فوتبال جهان نام برده است.

در این فیلم به استعداد ناب این کودک ایرانی و مهارت او با توپ پرداخته شده است.

در توضیحات این سایت مطرح اسپانیایی آمده است که خیلی زود باشگاه‌های بزرگ برای به خدمت گرفتن این کودک ایرانی اقدام می‌کنند.

خبرنگار فارس سعی داشت برای کسب اطلاعات بیشتر از این پدیده فوتبال با امیر حسین و خانواده وی نیز گفت‌وگویی داشته باشد اما اولیای وی برای جلوگیری از ایجاد حاشیه برای این خردسال اردبیلی تمام برنامه‌های فوتبالی او را به شیخلووند مربی فوتبال این پدیده واگذار کرده‌اند.

گفت‌وگو از مریم اعلمی

انتهای پیام/62002/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول