اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جامعه جراحان ایران:

منتظر تابیدن افق‌های روشن بر جامعه پزشکی هستیم

رئیس جامعه جراحان ایران با اشاره به ساختار جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دولت تدبیر و امید، منتظر تابیدن افق‌های روشن بر جامعه پزشکی کشور هستیم.

منتظر تابیدن افق‌های روشن بر جامعه پزشکی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ایرج فاضل پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه کنگره میان‌دوره‌ای جامعه جراحان ایران شاخه آذربایجان غربی که در محل سالن آمفی تئاتر دانشکده پزشکی پردیس نازلوی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: پزشکان مسئول حافظ سلامت بیماران هستند و باید در این راستا بر مسئولیت و رسالت خود به شکل احسن عمل کنند.

وی با تأکید به ارتقای جایگاه علم و دانشگاه‌ها در سطح کشور، تصریح کرد: دانشگاه‌ها مجموعه‌ای مهم در پیشرفت و ثبات علمی جامعه هستند و باید از روسای کارآمد و لایق برای مدیریت آنها استفاده شود.

فاضل با اشاره به مشکلات متعدد موجود در حوزه سلامت کشور، گفت: باید با سپردن ریاست دانشگاه‌ها به شخصیت‌های برجسته و لایق، در راستای رفع مشکلات موجود در این زمینه گام برداشت.

وی با بیان اینکه حوزه سلامت بر پایه سه نهاد مهم جامعه پزشکی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و انجمن‌های پزشکی مختلف استوار است، تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر این سه نهاد روبروی هم قرار داشته‌ و سبب بروز مشکلات متعددی بر بدنه حوزه سلامت کشور شده‌اند.

فاضل ضمن تأکید بر لزوم رفع این مشکلات، بر تعامل بیش‌تر این نهادها با یکدیگر اشاره کرد و گفت: باید برای احقاق این حقوق از دست رفته، تلاش کرد.

رئیس جامعه جراحان ایران بر رسالت جامعه پزشکی اشاره کرد و گفت: تأمین سلامت بیماران وظیفه مهم پزشکان است و این امر همت متعالی تمام اقشار جامعه پزشکی را می‌طلبد.

وی بر لزوم تأمین امنیت خاطر پزشکان نیز تأکید کرد و گفت: پزشکان نیز لازم است با اعمال و رفتار مناسب خود و عمل به رسالت پزشکی خود، قداست و ارزش این جایگاه را حفظ کنند.

فاضل با اشاره به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، تصریح کرد: امید می‌رود با انتخاب و انتصاب شایسته افراد در زیر مجموعه وزارت بهداشت و درمان شاهد رونق گرفتن کارها و رفع مشکلات موجود باشیم.

انتهای پیام/61006/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول