اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تعلیم و تربیت بسیج اصناف شاهرود:

همه اصناف و بازاریان باید فقه خرید و فروش و معامله را بدانند

مسئول تعلیم و تربیت بسیج اصناف شاهرود گفت: باید همه اصناف و بازاریان فقه خرید و فروش و معامله را بدانند تا معامله‌ها در بازار سالم‌‏تر و برکت آن بیشتر شود.

همه اصناف و بازاریان باید فقه خرید و فروش و معامله را بدانند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام سیدحسین موسویان پیش از ظهر امروز در جلسه آموزش فقه بازار در شاهرود که با حضور بیش از 50 نفر از بازاریان در مسجد فاطمیه شه‌نما برگزار شد، در سخنانی با اشاره به فلسفه صلوات اظهار کرد: در کتاب اصول کافی که از کتب معتبر شیعه است در جلد چهارم از امام ششم (ع) آمده است که هر مجلسی از امت ما تشکیل و نامی از اهل بیت (ع) رسول برده نشود، فردای قیامت از اینکه در این جلسه شرکت کرده‌اند، حسرت می‌خورند.

وی افزود: با بردن نام پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) در جلسات باعث نورانیت جلسه و پربار شدن آن می‌شوید و توجه خدا و ائمه (ع) به جلسه شما خواهد بود.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج اصناف شاهرود در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله ربا گفت: در خرید و فروش باید دقت شود که دو جنس باید مساوی تعویض شود و ممکن نیست که دو کالا عین هم یکی بیشتر از دیگری معاوضه شود.

موسویان در مثالی افزود: دو کیلو گندم با سه کیلو گندم معاوضه شود و دلیل آن هم لاغری و مرغوبیت کم گندم‌ها اعلام شود، نه این یک کیلو گندم اضافی ربا و حرام است.

وی تصریح کرد: باید دقت لازم را در خرید و فروش و معاوضه اجناس به کار گیرید که خدای نکرده معامله حرامی انجام ندهید که هم شما و هم طرف معامله ضرر کنید و مورد بازخواست الهی قرار گیرید.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج اصناف شاهرود تأکید کرد: باید همه اصناف و بازاریان فقه خرید فروش و معامله را بدانند و حضور در این جلسات کمک می‌کند تا معامله‌های ما در بازار سالم‌تر و برکت آن بیشتر شود که این باعث افزایش روزی در جامعه می‌شود.

انتهای پیام/2249/ی20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول