اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اثر گرمازدگی صورت گرفت

کاهش 70 درصدی تولید پسته کله قوچی در راور

فرماندار راور گفت: گرمازدگی موجب کاهش 70 درصدی تولید محصول پسته کله قوچی شهرستان راور شده است.

کاهش 70 درصدی تولید پسته کله قوچی در راور

محمدرضا شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در راور با اشاره به خسارات وارده سال جاری به محصول پسته این شهرستان اظهار داشت: از آن جا که راور جزو مناطق پسته‌خیز استان کرمان بوده و پسته یکی از قطب‌های اقتصادی شهرستان است، بیمه محصولات کشاورزی از اولویت زیادی برخوردار است.

وی افزود:‌‌ سال جاری به دلیل بروز برخی بلایای طبیعی از جمله گرمای شدید، عدم وجود آب کافی برای کشاورزی، بالا بودن شوری آب و آفتاب سوختگی محصول پسته به ویژه در شرق راور علاوه بر وارد آمدن ضرر بسیار به کشاورزان، میانگین تولید پسته مرغوب کله قوچ را کاهش داده است.

شریفی میزان زیر کشت باغ‌های پسته شهرستان راور را 15 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: حدود 7 هزار تن پسته از این باغ‌ها برداشت می‌شود و به دلیل بلایای طبیعی، ‌سال جاری محصول پسته کله قوچی راور 70 درصد کاهش داشته است.

فرماندار راور سطح بیمه باغ‌های پسته در راور را یک هزار 700 هکتار بیان کرد و با تاکید بر بررسی وضعیت و میزان خسارات وارده به کشاورزان در نخستین فرصت، خواستار حمایت شرکت‌های بیمه در این زمینه شد.

انتهای پیام/2466/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول