اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند خبر داد

ایجاد اشتغال برای 50 نفر توسط کارآفرین نهاوندی

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت:‌ کارآفرین موفق نهاوندی توانسته برای خود و 50 نفر از اهل خانواده‌اش شغل پایدار ایجاد کند.

ایجاد اشتغال برای 50 نفر توسط کارآفرین نهاوندی

احد ظفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: یکی از کارآفرینان نهاوندی با فعالیت در بخش کشاورزی، دامداری، مرغداری و شیلات برای 50 نفر از فرزندان شامل هفت دختر، هفت پسر و 30 نوه شغل پایدار ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه 59 درصد شغل اهالی شهرستان نهاوند کشاورزی و دامداری است، ابراز داشت: همواره شرایط مناسب برای ایجاد اشتغال پایدار در این بخش در شهرستان نهاوند مهیا است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند افزود: یکی از کشاورزان 60 ساله نهاوندی ساکن روستای دهفول از توابع بخش مرکزی نهاوند توانسته با همت و پشتکار در باغ 50 هزار متر مربعی مشاغلی چون پرورش گاو گوشتی و شیرده، شیلات، تولید تخم مرغ و پرورش مرغ تخم‌گذار ایجاد کند و روزانه بیش از 200 لیتر شیر تولید و به فروش رساند.

وی ادامه داد: این کارآفرین موفق به نام حجت‌الله میرزایی با پشتکار خوب خود و نظارت بر فعالیت بیش از 50 نفر از اعضای درجه یک خانواده توانسته، نوعی نشاط، همدلی و رونق اقتصادی را در سطح خانواده و جامعه فراهم کند.

ظفری تصریح کرد: پسران این کارآفرین نیز با الگو قرار دادن پدرشان به دنبال شغل کشاورزی و دامداری بوده و موفق شده‌اند از فضولات حیوانی نوعی کود ورمی کمپوست تولید کنند.

وی بیان داشت: از دیگر فعالیت‌های این خانواده استفاده بهینه از آب کشاورزی توسط یک حلقه چاه مکانیکی است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند خاطرنشان کرد: میرزایی توانسته با مدیریت مصرف قبل از رسیدن آب به مزرعه، با احداث استخر تولید ماهی سالانه 20 تن ماهی تولید و مجدداً آب را به مزارع رسانده و استفاده کند.

وی با اشاره به دلایل موفقیت این کارآفرین تصریح کرد: ‌در این خانواده زنان نیز در کنار مردان و دوشادوش آنان به فعالیت‌هایی چون تأمین و پخت نان گرم، نگه‌داری از 200 رأس مرغ خانگی و شیردوشی می‌پردازند.

ظفری در پایان خاطرنشان کرد: این کارآفرین موفق نهاوندی اعتقاد دارد که در روستای دهفول توانسته شعار «خواستن، توانستن است» را در زندگی خویش نهادینه کند.

انتهای پیام/89016/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول