اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

مدیرکل دفتر بررسی سانحه سازمان هواپیمایی در گفت‌وگو با فارس خبر داد

اعزام تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی به کرمان/ باند فرودگاه در حال بازگشایی است

مدیرکل دفتر ایمنی و بررسی سانحه سازمان هواپیمایی با بیان اینکه با خروج ‌هواپیمای حادثه دیده از حاشیه باند فرودگاه کرمان، باند به زودی باز می‌شود، از اعزام تیم بررسی سانحه سازمان به کرمان بلافاصله پس از بازگشایی باند خبر داد.

اعزام تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی به کرمان/ باند فرودگاه در حال بازگشایی است

مهدی علی‌عسکری در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره حادثه بعد از ظهر امروز در فرودگاه کرمان، اظهارداشت: در ساعت 15:10 ‌امروز بوئینگ 747 ماهان ایر با 419 مسافر و 25 خدمه در مسیر کرمان_ مدینه دچار حادثه می‌شود.

وی اضافه کرد: شماره این پرواز 5070 و مسیر پرواز به سمت مدینه بوده است.

مدیر کل دفتر ایمنی و بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: هواپیما هنگام پرواز به ظاهر دچار ترکیدگی لاستیک می‌شود، بنابراین خلبان اعلام انصراف از پرواز می‌کند و هواپیما از باند خارج می‌شود.

علی‌عسگری توضیح داد: وقتی که خلبان انصراف از پرواز می‌دهد، هواپیمای خود را از باند خارج می‌کند.

مدیر کل دفتر ایمنی و بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: بلافاصله و پس از وقوع این حادثه، کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل شد.

علی‌عسگری افزود: پس از اعزام تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری، CVR و FDR هواپیما که همان نوار مکالمات خلبان و نوار پارامتر‌های موتور است، به صورت دقیق بررسی شده و علت اصلی بروز این اتفاق مشخص می‌شود.

مدیر کل دفتر ایمنی و بررسی سانحه سازمان هواپیمایی با اشاره به صدمه‌دیدگی جزئی حدود هست مسافر در این پرواز، تصریح کرد: صدمه دیدگی مسافران در حد کشیدگی عضلات پا و صدمه به کمر بوده است که بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند و تحت درمان سرپایی قرار گرفته‌اند، به غیر از چند زائر، بقیه سایر مسافران بلافاصله از هواپیما تخلیه به سالن انتظار فرودگاه کرمان منتقل شدند.

علی‌عسگری با اشاره به اینکه هم‌اکنون باند فرودگاه کرمان بسته است، گفت: باید هواپیما از کنار باند خارج شده تا باند آزاد شود و سپس کارشناسان کمیسیون بررسی سانحه سازمان بلافاصله به سمت کرمان اعزام می‌شوند.

مدیر کل دفتر ایمنی و بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری افزود: عملیات خروج هواپیما از کنار باند هم‌اکنون در حال انجام است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول