اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با استقبال باشکوه مردم و مسئولان

فارس میزبان 9 شهید گمنام دفاع مقدس شد

پیکر پاک 9 تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در آیین باشکوهی در فرودگاه شیراز مورد استقبال مسئولان و تعداد کثیری از مردم شیراز قرار گرفت.

فارس میزبان 9 شهید گمنام دفاع مقدس شد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس فارس ظهر امروز در حاشیه ورود شهدای گمنام به این شهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: پیکر پاک و مطهر این شهدای گمنام از سوی گروه تفحص در منطقه عملیاتی دوران دفاع مقدس واقع در خاک عراق شناسایی و به میهن اسلامی بازگردانده شده‌اند.

سردار حسن خلیلی خاطرنشان کرد: شهدای گمنام دوران دفاع مقدس پس از ورود به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برای خاکسپاری به شهرهای خشت، سده اقلید، کارزین، اسیر لامرد و اشکنان اعزام می‌شوند.

دبیر ستاد هفته دفاع مقدس استان فارس تصریح کرد: برای تجلیل از مقام شامخ شهدای گلگون‌کفن و گمنام هشت سال دفاع مقدس، بیش از 100 برنامه در دانشگاه‌ها، حوزه‌های مقاومت، مجتمع احسان، دانشکده زرهی سپاه، سپاه فجر، پایگاه هوایی شهید دوران و دیگر مراکز برپا می‌شود.

این مسئول از برگزاری یک‌هزار و 700 ویژه‌برنامه در هفته دفاع مقدس از سوی اداره‌ها، سازمان‌ها، مراکز نظامی، انتظامی و متولیان دستگاه‌های اجرایی در استان فارس خبر داد و افزود: رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس، نقد کتاب، چاپ کتاب رازهای اروند و اتاق ژنرال نوشته مسعود فرشیدنیا و محمود محمودآبادی، جشنواره خانوادگی پیاده‌روی، انجام تبلیغات محیطی، نصب پوستر و نمایشگاه دفاع مقدس از جمله برنامه‌های در دست اجرا در این هفته است.

وی با اشاره به اینکه در 200 سال گذشته نزدیک به 3.5 میلیون کیلومتر از خاک میهن اسلامی به دست متجاوزان افتاده است، گفت: با درایت رهبر کبیر انقلاب، و مردم ولایتمدار، در طول جنگ تحمیلی، حتی یک وجب از خاک کشورمان در تصرف بیگانه قرار نگرفت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس فارس بیان داشت: عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با 12 لشکر، سه سپاه و در سال 1366 با بیش از 50 لشکر، 9 سپاه با کمک استکبار به ایران اسلامی حمله کرد.

سردار خلیلی اضافه کرد: در یکی از مراحل کمک به عراق ظرف دو سال از سوی فرانسه 5.6 میلیارد دلار، و در طول جنگ 16.6 میلیارد دلار سلاح‌های پیشرفته از جمله 133 فروند میراژ «اف یک» و موشک‌های اگزوست، 9.3 میلیارد دلار اسلحه و تجهیزات نظامی توسط شوروی سابق به عراق فروخته شد.

وی ابراز داشت: آمریکا نیز در سال‌های 1361 تا 1366 معادل 1.5 میلیارد دلار تجهیزات الکترونیکی، انواع ماشین‌آلات جنگی، دستگاه‌های حساس و دیگر تجهیزات نظامی به رژیم صدام فروخت، و همچنین با ایجاد چتر حمایت استراتژیک فرصت و امکان مناسب را برای حمله‌های ویران‌کننده عراق به پایانه‌های نفتی و مراکز صنعتی و اقتصادی ایران فراهم کرد.

وی اظهار داشت: با حضور رزمندگان اسلام، کمک‌های نظامی انگلیس، آلمان و کشورهای مرتجع عرب نیز نتوانست نقشه‌های شوم استکبار را علیه نظام اسلامی ایران عملی کند.

انتهای پیام/2448/غ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول