اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان استان البرز:

جمعیت نخبگان در کرج رو به افزایش است

رئیس بنیاد نخبگان استان البرز از گفت: جمعیت نخبگان در کرج رو به افزایش است.

جمعیت نخبگان در کرج رو به افزایش است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسین علیخانی ظهر امروز در دیدار با نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از افزایش تعداد نخبگان در این استان اظهار داشت: باید برنامه‌ریزی‌های اساسی را برای ارائه خدمات به این قشر انجام دهیم تا آنان بتوانند بیش از پیش استعدادها و توانایی‌های خود را در زمینه‌های مختلف بروز دهند.

وی ادامه داد: مسئولان باید توجه بیشتری را به نخبه‌پروری و پرورش استعدادها در این استان داشته باشند.

وی با بیان اینکه با نخبه‌پروری می‌توانیم پله‌های ترقی و پیشرفت را بسیار سریع‌تر طی کنیم افزود: باید هر چه در توان داریم در این مسیر خرج کرده و استعدادهای پنهان نوجوانان و جوانان را پرورش داده و از این ظرفیت‌ها در مسیر تعالی و رشد کشور استفاده کنیم.

علیخانی در ادامه سخنان خود با اشاره به قرار داشتن در هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در زمان جنگ نیز ما نخبه‌های زیادی را پرورش دادیم که توانستیم در این میدان نیز پیروز و سربلند باشیم.

وی تأکید کرد: امروز نیز در عرصه علم و دانش باید به رقابت با کشورهای پیشرفته بپردازیم و در این مسیر از تمامی کشورها پیشی بگیریم.

این مسئول با تأکید بر اینکه عزت، اقتدار، آرامش و امنیت کنونی ایران مرهون و مدیون خون شهدا و ایثارگران دفاع مقدس که نخبگان واقعی انقلاب هستند، می‌باشند افزود: نخبگان دفاع مقدس برای ما آرامش و امنیت را به ارمغان آوردند، ‌لذا امروز نیز ما باید به پاس این همه شجاعت و دلاورمردی در عرصه توسعه کشور پیش برویم که این امر تنها با ارتقای دانش و علم محقق می‌شود.

علیخانی از رشد جمعیت نخبگان استان البرز از 100 نفر قبل از افتتاح بنیاد به 300 نفر تا پایان شهریور ماه 92 خبر داد و گفت: رشد شناسایی نخبگان استان از پیش از افتتاح بنیاد تاکنون حدود 200 درصد می‌باشد و این بنیاد مبلغی بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان برای حمایت از این نخبگان اختصاص داده است.

در ادامه این دیدار محمدجواد کولیوند نماینده مردم کرج در خانه ملت نیز طی سخنانی بر اهمیت توسعه و رشد نخبه‌پروری در این استان تأکید کرد و گفت: شناسایی نخبگان و ارائه خدمات و تسهیلات به این افراد از مهمترین وظایف مسئولان است.

وی اظهار امیدواری کرد که با تلاش‌های مسئولان مشکلات این بنیاد در استان البرز که همان ساختمان بنیاد نخبگان است با تعامل و هماهنگی و همدلی مسئولان ذیربط هر چه زودتر مرتفع شود.

عزیز اکبریان دیگر نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار طی سخنانی فعالیت این بنیاد در استان البرز را در طی مدت زمان کوتاه از عمرش بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به تفاهمنامه استانداری و معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور موضوع ساختمان بنیاد از طریق گفت‌وگو و مذاکره با استانداری استان قابل حل و فصل است.

انتهای پیام/2302/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول