اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شوراهای حل اختلاف قزوین:

40 درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف قزوین مصالحه شد

رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین گفت: سال گذشته بیش از 40 درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف استان به صلح و سازش منجر شده است.

40 درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف قزوین مصالحه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، بیژن شیبانی صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح مجتمع شورای حل اختلاف استان قزوین با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 40 درصد پرونده‌های این نهاد به صلح و سازش منجر شده است، اظهار کرد: این استان در این زمینه رتبه نمونه کشوری را کسب کرده است.

وی کم‌هزینه بودن دادرسی، رایگان بودن و رسیدگی به شکایات مردم را از ویژگی‌های شورای حل اختلاف برشمرد و اضافه کرد: به مشکلات مردم در این نهاد با هدف صلح و سازش رسیدگی می‌‌شود.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین با بیان اینکه شورای حل اختلاف یک نهاد شبه قضایی است، تصریح کرد: این نهاد در راستای ارائه خدمات به مردم فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهد.

شیبانی با اشاره به اینکه مشاور خانواده در شورای حل اختلاف مستقر است، خاطرنشان کرد: طبق تعاملات این نهاد با اداره کل بهزیستی قزوین یک شعبه مداخله کاهش طلاق با همکاری این اداره کل در شورا راه‌اندازی شده است.

این مسئول ادامه داد: مشاوران و کارشناسان اداره کل بهزیستی استان قزوین با اعضای شورا در این شعبه شورای حل اختلاف مستقر هستند و به پرونده‌های زوج‌های متقاضی طلاق رسیدگی می‌کنند.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین اظهار کرد: این کارشناسان مشاوره‌های لازم را به زوج‌های متقاضی طلاق ارائه می‌دهند تا صلح و سازش بین آنان برقرار شود و اگر این مهم تحقق پیدا نکند پرونده مربوطه به دادگستری ارجاع داده می‌شود.

شیبانی با اشاره به اینکه سال گذشته 77 هزار پرونده به شورای حل اختلاف استان قزوین ارجاع داده شده است، تصریح کرد: تعداد زیادی از این پرونده‌ها مختومه شدند.

این مسئول با بیان اینکه شورای حل اختلاف استان قزوین در مختومه کردن پرونده‌ها رتبه دوم را در کشور کسب کرده است، خاطرنشان کرد: این مطلب بیانگر تلاش مضاعف این نهاد در برقراری صلح و سازش بین مردم است.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین یادآور شد: شورای حل اختلاف این استان به پرونده‌های مختلفی مانند تصادفات رانندگی غیرجرحی، تخلفات بهداشتی، مطالبات زیر پنج میلیون تومان و اختلافات ملکی رسیدگی می‌کند.

انتهای پیام/77009/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول