اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ملی‌پوش کرمانی تیم ووشو:

زنگ تفریح رقبا در مسابقات اندونزی نیستم/ به تثبیت در تیم ملی فکر می‌کنم

ملی‌پوش کرمانی تیم ووشو گفت: تجربه حضور در میادین بین‌المللی را ندارم، اما زنگ تفریح رقبا هم نیستم و با آمادگی خوبی عازم مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی شده‌ام.

زنگ تفریح رقبا در مسابقات اندونزی نیستم/ به تثبیت در تیم ملی فکر می‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، معین حاجی‌زاده عضو تیم ملی ووشو جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس وضعیت اعزام تیم ملی ووشوی کشورمان به مسابقات ورزشی همبستگی کشورهای اسلامی، اردوهای آماده‌سازی تیم ملی و آخرین وضعیت این رشته در کرمان را تشریح کرد.

فارس: عازم مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی در اندونزی هستی در چه شرایطی قرار داری؟

وضعیت خوبی دارم و از مردادماه امسال در دو مرحله اردوهای سخت و فشرده تیم ملی شرکت داشتم و با برتری برابر رقبای داخلی توانستم، مجوز حضور در تیم ملی و پوشیدن پیراهن تیم کشورم را به دست آورم.

در هر صورت مسابقات کشورهای اسلامی نیز نوعی المپیک بین کشورهای اسلامی دنیا است، تمام تلاشم را برای موفقیت کشورم در این مسابقات به کار می‌گیرم.

فارس: گویا تیم ملی کشورمان برای نخستین‌بار در این وزن در مسابقات بین‌المللی شرکت کننده به مسابقات اعزام کرده است؟

بله برای نخستین‌بار است که تیم ملی ووشوی جمهوری اسلامی ایران در وزن منهای 52 کیلوگرم ورزشکار به مسابقات اعزام می‌کند، البته در این بین انگیزه زیادی در من ایجاد شده است، همیشه نخستین‌ها خاطره‌انگیز است و من می‌خواهم در نخستین حضور علاوه بر افتخارآفرینی برای کشورم جایگاه خودم را در تیم ملی تثبیت کنم.

فارس: چگونه یک ووشوکار کرمانی موفق به پوشیدن پیراهن تیم ملی شد؟

من علاوه بر حضور در اردوهای تیم ملی در لیگ ووشوی کشور نیز کارنامه و عملکرد خوبی طی چند سال اخیر داشتم، حضور در اردوی تیم ملی انگیزه و نیروی یک ورزشکار برای رسیدن به موفقیت را دوچندان می‌کند.

 من نیز پس از حضور در مرحله نخست اردو تلاش زیادی داشتم تا در مسابقات درون اردویی و انجام تمرینات نظر کادر فنی و حسین اوجاقی سرمربی تیم را جلب کنم. این مهم حاصل شد و توانستم با برتری برابر رقبا در مسابقات درون اردویی و حضور موفق در تمرینات به همراه تیم ملی عازم مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی در اندونزی شوم.

فارس: شانس موفقیتت در مسابقات را تا چه اندازه می‌بینی و آیا از رقبا شناختی داری؟

کسب موفقیت در میادین بین‌المللی علاوه بر شانس در قرعه‌کشی مسابقات و مسائل جانبی به وضعیت جسمانی و آمادگی مطلوب بدنی یک ورزشکار مربوط می‌شود که در وضعیت بسیار خوبی قرار دارم و امیدوارم بتوانم در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی موفق باشم. از حریفانم شناخت آن چنانی ندارم، اما رقبایی از کشورهای مصر، ترکیه و آذربایجان هستند که باید با آنها مبارزه کنم.

فارس: قول کسب مدال از این مسابقات را به مربیان تیم ملی داده‌ای؟

همان‌طور که گفتم تیم ملی ووشوی کشورمان در وزن منهای 52 کیلوگرم نخستین‌بار است که شرکت کننده به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌کند، قطعاً زنگ تفریح رقبا در مسابقات نیستم. اگر چه تجربه حضور در مسابقات بین‌المللی را ندارم، اما از وضعیت خیلی خوبی برخوردار هستم و این مسئله را در تمرینات و مسابقات درون اردویی نشان داده و امیدوارم بتوانم در بین سه نفر نخست مسابقات باشم.

فارس: به عنوان یک ملی‌پوش وضعیت ووشوی کرمان را چگونه ارزیابی می‌کنی؟

قطعاً نمی‌توان گفت ووشوی کرمان ایده‌آل و منحصر به‌فرد است، ووشو در کرمان با مشکلاتی روبه‌رو است، اما این مشکلات از زمان حضور مختارآبادی در رأس این هیئت برطرف شده است به نظر من با تزریق منابع مالی و اختصاص امکانات بهتر برای ورزشکاران می‌توان، شاهد شکوفایی این رشته در کرمان شد.

فارس: صحبت پایانی؟

باید از فرزاد فروزی تشکر ویژه‌ای داشته باشم، وی طی یکی دو ماه گذشته نظارت ویژه‌ای بر بدنسازی و نقش تاثیرگذاری در آماده‌سازی من داشت.

ضمن اینکه باید از علی سالاری مربی خودم در کرمان تشکر کنم و امیدوارم زمانی فرا رسد که ووشوکاران کرمانی بتوانند در اوزان مختلف تیم ملی حضور داشته باشند.

================

گفت‌وگو از: عباس آقاملایی

================

انتهای پیام/80011/ل40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول