اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لامرد عنوان کرد

افزایش معضلات اجتماعی در نتیجه کم‌رنگ شدن اعتقادات دینی

سرهنگ محمد زائری‌نژاد گفت: امروز آسیب‌های عاطفی رو به افزایش گذاشته و کم‌رنگ شدن مسائل دینی و معنوی در خانواده‌ها موجب بالا رفتن معضلات اجتماعی شده است.

افزایش معضلات اجتماعی در نتیجه کم‌رنگ شدن اعتقادات دینی

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، شورای فرهنگ عمومی این شهرستان صبح امروز به ریاست حجت‌الاسلام سیدعلی اصغر هاشمی شهیدی امام جمعه لامرد و با حضور اعضای این شورا تشکیل جلسه داد.

امام جمعه لامرد در این جلسه اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک فرهنگ خاص، برگرفته از دین مبین اسلام برای ما ایجاد کرده است.

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس بزرگ‌ترین سرمایه‌ها را برای ما ایجاد کرد و این دفاع همچنان در زمینه‌های گوناگون ادامه دارد.

حجت‌الاسلام هاشمی شهیدی با اشاره به اینکه مسئله خودکشی‌ها در لامرد یک موضوع چالش‌زا بوده و به گونه‌ای شده که به خواص نیز سرایت کرده است، گفت: این موضوع چالش‌زا برای مردم لامرد و خانواده‌ها قابل تحمل نیست.

نماینده ولی فقیه در لامرد در همین زمینه خطاب به اعضای شورای فرهنگ عمومی این شهرستان متذکر شد: امیدواریم جلسات پیرامون جلوگیری از معضل خودکشی تنها در سطح حرف زدن نباشد و راهکارهای مناسب و لازم ارائه و عملی شود.

معاون فرماندار لامرد نیز با بیان اینکه دنبال کردن عمران و آبادانی لامرد و ایجاد اشتغال پایدار نباید موجب شود که از موضوعات مهم اجتماعی فاصله بگیریم، بیان داشت: از نتایج جامعه صنعتی این است که افراد بسیاری به یکدیگر پیوند داده می‌شوند و در یک شهر زندگی می‌کنند، اما روابط خانوادگی و دید و بازدیدها کاهش می‌یابد.

عباس رحمانی ادامه داد: چنانچه به آسیب‌های اجتماعی درست پرداخته نشود، امنیت پایدار نیز دچار مشکل و متزلزل می‌شود.

وی در همین زمینه اضافه کرد: برای شهرستان لامرد که دارای پیشینه بزرگ مذهبی و فرهنگی است حتی رخ دادن یک مورد خودکشی نیز قابل تصور نیست.

در ادامه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لامرد نیز عنوان کرد: به نظر می‌رسد خودکشی ریشه در خانواده‌ها دارد و ارتباط‌های میان مرد و زن در زندگی بسیار خشک است.

سرهنگ محمد زائری نژاد اضافه کرد: امروز آسیب‌های عاطفی رو به افزایش گذاشته و کم‌رنگ شدن مسائل دینی و معنوی در خانواده‌ها موجب بالا رفتن آمار خودکشی شده است.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع مهم باید در اختیار دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد و تدبیر و راهبردهایی را هرچه سریع‌تر صورت دهند.

زائری‌نژاد با اشاره به اینکه اصلاح سبک زندگی در خانواده‌ها موضوعی ضروری به نظر می‌رسد که باید هرچه سریع‌تر انجام شود، ابراز داشت: وجود ماهواره‌ها اساس خانواده‌ها را مورد فروپاشی قرار داده است.

در ادامه این جلسه موسی هنرپیشه از کارشناسان شورای فرهنگ عمومی لامرد نیز بیان کرد: باید فرهنگ نوع‌دوستی در لامرد بیش از گذشته افزایش یابد.

وی ادامه داد: کاهش سطح دنیاطلبی یکی از راه‌های کاهش خودکشی است.

این کارشناس در همین زمینه گفت: در بسیاری از موارد انجام و اقدام به خودکشی یک کار قهرمانانه محسوب می‌شود که باید این تصور غلط از بین برود و مراسم تشییع جنازه چنین افرادی بسیار سرد برگزار شود.

انجام پژوهش‌های گسترده در سطح دانشگاه‌ها در مورد موضوع خودکشی و گسترش مراکز مشاوره‌ای در لامرد از دیگر پیشنهادات این استاد دانشگاه بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد به مصوبات قبلی جلسه شورای فرهنگ عمومی لامرد پرداخت و بیان داشت: تمام مصوبات شورای فرهنگ عمومی در کم‌ترین زمان ممکن به اجرا درآمد.

محمد هنرپیشه از تشکیل کمیته‌ای 15 نفره زیر نظر شورای فرهنگ عمومی به منظور پیشگیری از معضل خودکشی در لامرد نیز خبر داد و گفت: این کمیته راهکارها و برنامه‌های مناسب جهت پیشگیری از معضل خودکشی را ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/2448/ب30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول