اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز:

تاکنون هیچ غایبی در جلسات شورای اسلامی نداشته‌ایم

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: تاکنون در دوره چهارم شورای اسلامی شیراز هیچ جلسه‌ای با تأخیر آغاز نشده و غایبی در جلسات نبوده است.

تاکنون هیچ غایبی در جلسات شورای اسلامی نداشته‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غلام مهدی حقدل عصر امروز در ششمین جلسه عادی شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: هفته بزرگداشت گردشگری فرصتی است که مردم فارس و شیراز شکرگزار نعمت‌های بیکران الهی در بخش‌های مختلف گردشگری باشند.

وی افزود: کافی است با بصیرت و آگاهی و قدر دانستن، این نعمت‌ها و امکانات بالقوه را بالفعل کنیم آنگاه شاهد شکوفایی و رشد بی‌حد و حصر اقتصادی استان فارس خواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: صنعت گردشگری به تنهایی می‌تواند تمام نیازهای اقتصادی فارس را تامین کند و فارس و شیراز را بی‌نیاز از صنایع دیگر سازد.

حقدل اضافه کرد: در بخش اکوتوریسم طبیعت زیبای فارس در هر فصل جاذبه‌های ویژه خود را دارد و در زمستان اختلاف دما در شمال و جنوب فارس به بیش از 40 درجه می‌رسد.

وی با اشاره به وجود صدها اثر مذهبی، امامزادگان واجب‌التکریم و 400 امامزاده دارای شجره‌نامه، افزود: حضرت احدبن موسی (ع)، سید میر محمدبن موسی‌الکاظم (ع)، حضرت سید علاءالدین حسین (ع) و حضرت علی‌بن حمزه (ع) در راس مکان‌های مقدس فارس قرار داشته و اسناد بی‌بدیل ولایتمداری مردم این دیار هستند.

رئیس شورای شهر شیراز تصریح کرد: اگر بسترها فراهم شود و اطلاع‌رسانی کافی صورت گیرد، شیراز نیز مانند مشهد و قم هر روز شاهد خیل عظیم شیعیانی خواهد بود که برای زیارت به این شهر سفر کرده و برکات بسیاری را نصیب شیراز خواهند کرد.

توریسم‌ درمانی مورد دیگری بود که با وجود بیمارستان‌های مجهز و پزشکان حاذق در شیراز مورد تأکید حقدل قرار گرفت و اینکه در همین شرایط نیز بسیاری از مسلمانان برای درمان به شیراز می‌آیند.

وی در ادامه بیان کرد: دانشگاه‌های شیراز با سطح علمی خود می‌توانند محل حضور دانشجویان کشورهای مجاور و همسایه باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز سپس با اشاره به صاحب سبک بودن فارس در معماری اسلامی، ابراز داشت: معماری‌های بزرگی در جهان مانند تاج محل هندوستان وجود دارد که از آثار هنرمندان فارس است.

حقدل با اشاره به اینکه شیراز در شمار پنج منطقه دارای آثار میراثی و تاریخی است، افزود: تخت جمشید، بیشاپور، نقش رستم، پاسارگاد، مسجد جامع عتیق، مسجد نو و بسیاری از آثار دیگر، جاذبه‌های بی‌بدیلی هستند که اگر خوب معرفی شده و زیرساخت‌های لازم جذب گردشگر فراهم آید خیل مشتاقان را از سراسر جهان روانه فارس می‌سازند.

به گفته وی، هر توریست خارجی حداقل 700 تا هزار دلار در مقصد هزینه کرده و هر گردشگر داخلی بین 300 تا 500 هزار تومان در شهر مقصد سفر هزینه می‌کند که این مبالغ در صورت مدیریت صحیح می‌تواند صنعت گردشگری فارس را سرآمد کشور سازد.

انتهای پیام/2448/ذ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول