اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید صورت گرفت

برگزاری جشن 100 سالگی دبیرستان نمازی شیراز

با حضور فرماندار شیراز زنگ 100 سالگی فعالیت دبیرستان موقوفه مرحوم نمازی شیرازی در عرصه علم و دانش نواخته شد.

برگزاری جشن 100 سالگی دبیرستان نمازی شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری این شهرستان، در این مراسم که تعداد بسیاری از دانش‌آموزان، معلمان و اساتید پیشین این دبیرستان حضور داشتند یک قرن تلاش در عرصه تعلیم و تربیت نخبگان علمی و دانشگاهی کشور توسط دست‌اندرکاران این دبیرستان پاس داشته شد.

فرماندار شیراز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید و شروع قرن دوم فعالیت این دبیرستان و در جمع دانش‌آموزان گفت: تصمیمات منطقی، سنجیده و بر اساس تفکر همواره برای انسان نتایج مثبت و قابل توجهی به همراه دارد به طوری که با گذشت زمان دیگران با تایید این‌گونه تصمیمات، فردی که باعث تحول مثبت در جامعه شده است را تکریم می‌کنند.

جواد زرین کلاه خانواده مرحوم نمازی را از جمله خانواده‌هایی دانست که با تصمیمات منطقی خود دورنمایی روشن را برای مردم شهر شیراز رقم زده‌اند و ابراز داشت: اگر انسان بتواند در انجام اعمال و فعالیت‌های خود به گونه‌ای تصمیم بگیرد که نتایج آن باعث خیر و پیشرفت جامعه باشد برای همیشه در تاریخ از او به نیکی یاد می‌شود و آیندگان نیز از این روش و مشی الگوپذیری خواهند کرد.

وی افزود: عکس این موضوع در مورد کسانی که با تصمیمات غیرمنطقی خود راه درست را تشخیص نمی‌دهند صادق است، به طوری که می‌بینیم کسانی که قدم در راه درست نمی‌گذارند نه تنها مایه سیه‌روزی خود شده بلکه تیره‌روزی افراد بسیاری در جامعه را باعث می‌شوند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان شیراز در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به دانش‌آموزان با تاکید بر لزوم استفاده صحیح از فضاهای آموزشی در راستای پیشرفت علمی، بیان کرد: خوب درس خواندن و درک دقیق و درست علم موضوعی است که دانش‌آموزان باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند چراکه کارایی یک نیروی علمی و دانشمند زمانی مثبت است که علم را به خوبی درک کرده باشد.

در ادامه این مراسم نمایشگاه عکس 100 سالگی دبیرستان نمازی توسط فرماندار شهرستان شیراز افتتاح شد.

در این نمایشگاه سیر تاریخی این دبیرستان به وسیله 140 عکس قدیمی به روایت تصویر کشیده شده است.

برگزاری کلاس نمادین درس توسط دانش‌آموختگان سال‌های گذشته دبیرستان نمازی با حضور فرماندار شیراز و بیش از 50 نفر از مدیران، دبیران و دانش‌آموزان سال‌های گذشته این دبیرستان از دیگر برنامه‌های جنبی جشن 100 سالگی دبیرستان نمازی بود.

در پایان این مراسم جواد زرین کلاه فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شیراز با تجلیل از مدیران و دبیران سال‌های گذشته، از برنامه‌ریزان این گردهمایی و حضور دانش‌آموزان دهه‌های پیشین دبیرستان نمازی تقدیر کرد.

انتهای پیام/2448/ت/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول