اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

آغاز بارش علم و معرفت در مدارس صومعه‌سرا

بارش علم و معرفت با همت و پشتکار معلمان در نخستین روز از ماه مهر در مدارس صومعه‌سرا آغاز شده است.

آغاز بارش علم و معرفت در مدارس صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، تعلیم و تربیت راه‌های سخت و پر پیچ و خم زندگی را هموار کرده و کودک را برای رشد و بالندگی ذهنی مهیا می‌کند.

فرزندان در خانواده و در مدارس با همکاری والدین، معلمان و مربیان آموزشی، علومی را فرا می‌گیرند که زمینه‌ساز حضور مقتدرانه آن در جامعه می‌شود.

تعلیم و تربیت موجب رشد فکری فرد و در نتیجه تولید علم در جامعه و توسعه همه جانبه آن می‌شود.

انسان به ذات خود به دنبال آن است که حقایق جهان را درک کرده و به راز هستی دست پیدا کند و در واقع جستجوی انسان در حکمت و فلسفه تلاشی برای پاسخگویی به حقیقت جویی خودش است.

تأثیر علم و دانش یک نسل روی نسل‌های آینده یکی دیگر از عوامل ضرورت تعلیم و تربیت است.

تلاش‌های اخیر وزارت آموزش و پرورش کشور در راستای اجرای طرح تحول بنیادین نیز گامی برای ارتقای سطحی علمی دانش‌آموزان و ایجاد تغییر و تحول در شیوه‌های یادگیری است.

طرح تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش همگام با سراسر کشور اکنون با قوت در صومعه‌سرا در حال اجراست.

افزایش کلاس‌های درس برای پایه‌های درسی اضافه شده به نظام آموزشی، نوسازی و بهسازی مدارس و هوشمند سازی آنها از جمله خدمات صورت گرفته در دو سال اخیر برای اجرای طرح مذکور در صومعه‌سرا بوده است.

باید به این حقیقت پی‌برد که تأثیر علم و روش‌های تربیتی معلمان و مربیان آموزشی بر اذهان و رفتار فرزندان بیش از تأثیر تربیتی خانواده‌هاست.

دانش‌آموزان نیمی از ساعات روز را صرف حضور در کلاس‌های درس معلمان خود می‌کنند و پس از آن نیز ملزم به اجرای تکالیف درسی هستند که این مهم ارتباط ذهنی و فکری دانش‌آموز با معلم را تنگ‌تر می‌کند.

مدرسه محور تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بوده و امروز برای سازندگی و عمران فردای کشور است که در نخستین روز از ماه مهر بارش علم و معرفت با همت و پشتکار معلمان در مدارس صومعه‌سرا آغاز شده است.

*افق علمی دانش‌آموزان باید بلند تصور شود

امام جمعه صومعه‌سرا سال تحصیلی جدید را گامی نو برای بیشتر آموختن و درست زیستن دانست و اظهار کرد: دانش‌آموزان با پایان هر دوره آموزشی برای واکاوی و جستجوی علمی دیگر به مدارج بالاتری سوق می‌یابند.

حجت‌الاسلام اسماعیل صدیقی با تصریح بر اینکه دانش‌آموزان باید از یک الگوی علمی برخوردار شوند، افزود: این الگوی علمی سبب تشویق مضاعف دانش‌آموزان در راستای علم‌آموزی است.

وی، علم‌آموزی را منشأ برکت و احترام دانست و اذعان کرد: برای رسیدن به حداقل‌ها باید افق علمی دانش‌آموزان بلند تصور شود.

*نگهبانی از سنگر علم وظیفه خطیر دانش‌آموزان امروز کشور است

فرماندار صومعه‌سرا نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بهار تعلیم و تربیت تنها متعلق به معلمان و دانش‌آموزان نیست بلکه تأثیر آن متوجه کل جامعه است.

میرزا حسینعلی‌زاده، با اشاره به جانفشانی و ایثار شهدای هشت سال جنگ تحمیلی در دفاع از آرمان و اهداف نظام، متذکر شد: فضای آرام و بی‌دغدغه کنونی کشور در راستای تعلیم و تربیت مدیون و مرهون خون پاک شهدای دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه نوجوانان و جوانان دیروز کشور وظیفه محافظت از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی را به‌عهده داشتند، یادآور شد: نگهبانی از سنگر علم وظیفه خطیر دانش‌آموزان امروز کشور است.

فرماندار صومعه‌سرا تصریح کرد: فتح قله‌های علمی دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف با سرعت بالایی در حال انجام است.

*آغاز سال تحصیلی 15 هزار دانش‌آموز صومعه‌سرایی

مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا با تبریک سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: جوانان و نوجوانان امروز با علم سرشار خود آینده‌سازان فردای ایران اسلامی هستند.

مجید الیانی، علم را پرتو هایی از نور و روشنایی دانست و افزود: دانش‌آموزان از بارش این پرتوهای نورانی لذت برده و بهره‌گیری کنند.

وی از ورود بالغ بر 15 هزار و 500 دانش آموز مقاطع مختلف در مدارس شهرستان صومعه‌سرا خبر داد.

مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا با بیان اینکه 90 نفر از این دانش‌آموزان در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: بالغ بر 827 نفر پیش‌دبستانی، 7 هزار و 777 نفر ابتدایی و 2 هزار و 638 نفر از دانش‌آموزان نیز در مقطع راهنمایی صومعه‌سرا تحصیل می‌کنند.

به گفته این مسئول، در حدود 4 هزار و 168 نفر از دانش‌آموزان صومعه‌سرا در مقطع متوسطه همزمان با سال تحصیلی جدید مشغول به تحصیل می‌شوند.

*ورود 4 هزار دانش‌آموز به مدارس تولمات صومعه‌سرا

مدیر اداره آموزش و پرورش تولمات صومعه‌سرا نیز با اشاره به آغاز بهار تعلیم و تربیت گفت: معلمی شغل بسیار تأثیرگذار و مهم در جامعه محسوب می‌شود.

محمد فرداسماعیلی، معلمان را امانت‌داران تعلیم و تربیت فرزندان جامعه و ادامه دهنده راه اولیای الهی دانست و افزود: تعلیم و تربیت امانتی بزرگ در دست معلمان برای واگذاری تدریجی آن در بین دانش‌آموزان است.

وی از آمادگی مدارس تولمات برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و تصریح کرد: امسال بالغ بر 4 هزار و 300 دانش‌آموز تولماتی سال تحصیلی جدید خود را در مدارس این بخش آغاز کرده‌اند.

به گفته مدیر اداره آموزش و پرورش تولمات صومعه‌سرا از تعداد دانش‌آموز مذکور، 2 هزار و 200 نفر دانش‌آموز مقطع ابتدایی هستند.

انتهای پیام/84003/صا40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول