اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه:

مدارس بهترین مراکز نشر و انتقال پیام دفاع مقدس است

فرماندار قروه گفت: انتقال معنویت و اخلاق حاکم بر دوران دفاع مقدس، نیازمند مراکز فرهنگی غنی است که مدارس یکی از این مراکز است.

مدارس بهترین مراکز نشر و انتقال پیام دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده پیش از ظهر امروز در مراسم نواختن زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان استعدادهای درخشان این شهرستان، افزود: ما معتقدیم 8 سال دفاع مقدس ملت ایران تنها یک نبرد نظامی بین 2 کشور نبود بلکه مرحله ای عظیم از تکامل انقلاب اسلامی و گسترش آن در دنیا بود.

وی دفاع مقدس را دانشگاه بزرگ درس آموزی برای تمامی جهان بشریت دانست و افزود: با رهبری داهیانه امام راحل، دفاع مقدس بر فراز امواج معنویتی قرار گرفت که طالبان هدایت با حرکت در مسیر این امواج، راه رهایی و نجات را یافتند.

وی افزود: این دفاع که به حق مقدس بود، نورانیت را به دنیایی تابانید که در ظلمت و تاریکی مطلق بود و امروز همه ما وظیفه داریم شعاع این انوار را در سراسر جهان منتشر کنیم.

شیخی‌زاده در ادامه گذری به بخش آموزش و پرورش زد و گفت: حضور والدین در کنار دانش آموزان در آغازین روز از بهار تعلیم و تربیت بسیار ارزنده است و در گذشته جای خالی این حرکت احساس می‌شد.

وی افزود: عدم حضور اولیا موجب ایجاد خلایی در روند تربیتی دانش آموزان بود که فاصله‌ای معنادار را بین اولیا و مربیان حاکم کرده بود.

فرماندار قروه با تاکید بر استمرار این ارتباط تصریح کرد: مدیران و مربیان مدارس به وظیفه خود در تمهید مقدمات تعلیم و تربیت عمل کرده‌اند و از این پس نوبت اولیاست تا مسئولان مدارس را در وادی تعلیم و تربیت یاری دهند و تنها نگذارند.

شیخی‌زاده در ادامه خطاب به دانش‌آموزان، تحصیل، تهذیب و ورزش را سه خواسته اصلی رهبر معظم انقلاب از آینده‌سازان برشمرد و گفت: مکتب متعالی اسلام تاکید ویژه‌ای بر فراگیری علم و دانش در هر مکان و زمانی دارد.

وی افزود: امروز دیگر ارتش قوی و ابزارآلات پیشرفته جنگی و تکنولوژی رمز پیشرفت نیست، بلکه در عصر علم و دانایی هر کشوری که از علم به روزتر و کارآمدتری برخوردار باشد، مقتدر و قدرتمند است.

فرماندار قروه لزوم تهذیب نفس را نیز یادآور شد و اظهار داشت: ورود علم به جان و روانی که تزکیه نشده باشد، نه تنها نفعی برای بشریت نخواهد داشت، بلکه خسران را برایش رقم خواهد زد که نمونه‌هایی از آن در جهان غرب دیده می‌شود.

به گفته شیخی‌زاده، در کنار یک تعلیم خوب، یک تربیت موثر نیز باید باشد تا انسان کاملی تحویل جامعه شود.

وی در پایان ورزش در کنار تحصیل را مورد تاکید قرار داد و گفت: سلامت جسمانی از ضروریات هر گونه تلاشی برای رسیدن به کمال است.

انتهای پیام/79009/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول