اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس خبر داد

پیشتازی خیران فارس در توسعه مطالعه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: این استان در بحث خیرین و کمک‌های مردمی در توسعه مطالعه پیشتاز است.

پیشتازی خیران فارس در توسعه مطالعه

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام محسن اسماعیل‌پور در جمع خبرنگاران رسانه‌های فعال در فارس با اشاره به حضور همگانی، حرکت مردمی و اداری برای توسعه مطالعه، اظهار داشت: خانواده‌ها، مراکز آموزشی و کتابخانه‌ها سه ضلع توسعه مطالعه هستند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به افق چشم‌انداز، نیاز به مطالعه است و آنچه ما را می‌تواند به جهانی شدن نزدیک کند، توجه به مطالعه، علم و دانش است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با اشاره به پیشتاز بودن فارس در بحث خیران و کمک‌های مردمی در توسعه مطالعه ادامه داد: فارس بعد از خراسان رضوی و خوزستان، رتبه سوم با اهدای 43 هزار متر زمین و رتبه چهارم در زمینه اهدای ساختمان با 41 مورد را دارد.

اسماعیل پور تصریح کرد: فارس به لحاظ منبع کتاب با 2 میلیون جلد جزء برخوردارترین استان‌های کشور است.

وی همچنین تصریح کرد: اکنون 273 هزار جلد کتاب میانگین افزایش سالانه بوده و یک‌میلیون و 800 هزار جلد کتاب کمبود سالانه کتابخانه‌ها است.

این مقام مسئول با بیان اینکه امروز کمتر از سه درصد جمعیت عضو کتابخانه‌ها هستند، گفت: شیب عضویت در کتابخانه تند است که این رشد در سال 89 نیم درصد بوده و از سال 90 تا 91 به 20 درصد رسیده که نشانگر استقبال عمومی در بحث مطالعه است.

وی افزود: زیربنای کتابخانه‌ها حدود یک متر و 63 سانتی‌متر برای هر 100 نفر است که توزیع نامتناسب جمعیت کار را سخت می‌کند.

اسماعیل پور با اشاره به انجام طرح شناسایی کتابخانه‌های عمومی این استان ادامه داد: در راستای ایجاد بانک اطلاعاتی شناسایی خیران و کتابخانه‌های این استان، ادارات باید کتابخانه‌های خود را معرفی تا از آموزش‌ها و کتابخانه‌های عمومی استفاده کنند.

انتهای پیام/2448/م20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول