اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت‌احوال کرمانشاه تشریح کرد

وقایع حیاتی در استان کرمانشاه طی 5 ماهه اخیر/امیرعلی و فاطمه در صدر نام‌گذاری‌ها

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه وقایع ولادت و وفات و ازدواج‌ها در پنج ماهه نخست سال‌‌جاری در استان کرمانشاه را تشریح کرد.

وقایع حیاتی در استان کرمانشاه طی 5 ماهه اخیر/امیرعلی و فاطمه در صدر نام‌گذاری‌ها

احد جودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با بیان اینکه میزان ولادت در پنج‌ماهه نخست سال گذشته 14 هزار و 178 واقعه در استان کرمانشاه بوده، گفت: میزان ولادت در پنج‌ ماهه نخست سال‌جاری در استان کرمانشاه، 14 هزار و 506 واقعه بوده که این تعداد ولادت به ‌نسبت مشابه سال گذشته 2 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: از این میزان ولادت روی ‌داده در استان، هفت هزار و 501 نوزاد پسر و 7 هزار و 54 دختر در استان کرمانشاه متولد شده‌ و به ‌ازای تولد هر 106 پسر، 100 دختر در پنج ‌ماهه سال‌جاری متولد شده‌اند.

به ‌گفته جودی، 11 هزار و 534 واقعه، معادل 79 درصد ولادت مربوط به نقاط شهری در پنج ‌ماهه نخست سال‌جاری است و دو هزار و 972  واقعه تولد معادل 21 درصد در نقاط روستایی استان کرمانشاه به ‌ثبت رسیده است.

وی اظهار داشت: میزان ولادت در استان کرمانشاه در پنج‌ماهه نخست سال، دو هزار و 901 واقعه در ماه، 97 واقعه در روز و چهار تولد در هر ساعت بوده است.

این مقام مسئول در خصوص آمار وفات در پنج ماهه نخست امسال اعلام کرد: چهار هزار و 768 واقعه وفات در سال‌جاری در استان روی داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که چهار هزار و 641 واقعه بوده به‌ تعداد دو و هفت دهم درصد رشد داشته است.

جودی خاطر نشان کرد: از این تعداد، دو هزار و 783 وفات مربوط به مردان و یک‌هزار و 958 وفات مربوط به زنان است و به‌ازای فوت هر 140 مرد، 100 زن در پنج‌ماهه نخست امسال در استان جان باخته‌اند.

جودی افزود: از کل آمار وفات ثبت شده در استان، سه هزار و 488 فوت معادل 73 درصد در نقاط شهری رخ داده و یک‌هزار و 280 واقعه فوت معادل 27 درصد در نقاط روستایی به‌ثبت رسیده و در هر ماه شاهد 953 فوت، در هر روز 31 واقعه و در هر ساعت شاهد یک و سه دهم درصد فوت در سال‌جاری در استان بوده‌ایم.

مدیرکل ثبت‌احوال استان کرمانشاه از وقوع 9 هزار واقعه ازدواج در سال‌جاری در استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: این تعداد به ‌نسبت مشابه سال‌ گذشته که 9 هزار و 940 ازدواج بوده معادل 9 درصد کاهش داشته است.

وی در زمینه علت کاهش آمار ازدواج در پنج ماهه نخست سال‌جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته گفت: احتمال کم‌ثبتی ازدواج وجود دارد؛ سال گذشته آمار ازدواج در ثبت‌احوال زده می‌شد اما امسال به‌دلیل اجرای طرح جدید، مشکلات فنی بین سیستم ثبت اسناد و ثبت‌احوال به‌وجود آمده و مشکلی مرکزی است.

جودی با بیان اینکه در میان اسامی پسر نام امیرعلی با 447 ثبت از بالاترین آمار در استان کرمانشاه برخوردار است، افزود: محمدطه با 311 ثبت، محمد با 211 ثبت، امیرحسین با 208 ثبت و امیررضا با 167 ثبت از بیش‌ترین اسامی گذاشته ‌شده بر پسران در پنج‌ماهه نخست سال‌جاری است.

به‌گفته مدیرکل ثبت‌احوال استان کرمانشاه، نام فاطمه با 240 ثبت، زهرا با 179 ثبت، بهار با 174 ثبت، النا با 162 ثبت و ستایش با 154 ثبت از بیش‌ترین اسامی گذاشته ‌شده بر دختران در پنج‌ماهه نخست سال‌جاری در استان کرمانشاه است.

انتهای پیام/2700/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول