اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای ثبت‌احوال گلستان:

بیش از 99.5 درصد واقعه ولادت در مهلت قانونی ثبت شد

دبیر شورای ثبت‌احوال گلستان از ثبت بیش از 99.5 درصدی واقعه ولادت در مهلت قانونی در استان خبر داد.

بیش از 99.5 درصد واقعه ولادت در مهلت قانونی ثبت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیف‎الله ابوترابی ظهر امروز در همایش تقدیر از ثبت یاران استان گلستان اظهار داشت: در مدت پنج‎ماهه سال‌جاری از تعداد 16 هزار و 765 واقعه ولادت تعداد 16 هزار و 575 واقعه در مهلت قانونی 15 روزه به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه 3 هزار و 416 واقعه وفات در پنج ماهه سال‌جاری در گلستان اتفاق افتاده است، تصریح کرد: تعداد 3 هزار و 321 واقعه وفات در مدت قانونی 10 روزه اعلام شد که در این راستا مراوه‎تپه با 96.6 درصد ثبت جزو پایینترین رده قرار داشت در حالیکه مابقی شهرستان‎ها بیش از 99 درصد از وقایع حیاتی را به ثبت رساندند.

شهرستان گرگان بالاترین واقعه ولادت را داشته است

مدیرکل ثبت‌احوال گلستان با بیان اینکه در سال گذشته 5 هزار و 339 واقعه ولادت در گلستان داشتیم، اذعان کرد: 4 هزار و 942 واقعه ولادت توسط خانه بهداشت اعلام شد.

ابوترابی افزود: از تعداد 4 هزار و 243 واقعه وفات یک‎هزار و 181 واقعه وفات توسط خانه بهداشت، 2 هزار و 511 واقعه وفات توسط دهیاران، 227 واقعه وفات توسط شورا و 324 واقعه وفات از سوی ثبت یاران انجام گرفت.

وی با بیان اینکه شهرستان گرگان بالاترین واقعه ولادت را داشته است، خاطرنشان کرد: گرگان با یک‎هزار و 823 واقعه ولادت بیشترین آمار در این حوزه بوده است.

دولت الکترونیک به طور شبانه‎روزی به مردم خدمات می‎دهد

دبیر شورای ثبت‌احوال گلستان با اشاره به اینکه گلستان آلوده هویتی است، بیان داشت: به لحاظ اینکه تنوع قومیتی گلستان از استان‎های دیگر بیشتر است آلوده هویتی شده لذا نظارت در این راستا با جدیت انجام می‎گیرد.

ابوترابی‎فرد با بیان اینکه الکترونیکی کردن خدمات یکی از تاکیدات سازمان است، خاطرنشان کرد: ثبت‌احوال موظف است تا در راستای بهینه کردن خدمات گام‎های اساسی بردارد.

وی با اشاره به اینکه دولت الکترونیک به طور شبانه‎روزی به مردم خدمات می‎دهد، اذعان کرد: ثبت‌احوال فضا را به سمتی رهنمون کرده تا سایر سازمان‎ها بتوانند از خدمات ثبت‌احوال بهره‎مند شوند.

«شماره ملی» کلید ورود به دولت الکترونیک

مدیرکل ثبت‌احوال گلستان ارائه خدمات روان و سالم در محیط دیجیتال را یکی از اقدامات دولت الکترونیک برشمرد و گفت: در بخش امنیت و ارائه خدمات نخستین موضوعی که مدنظر قرار دارد تعیین و تائید هویت افراد است که برای ورود به این فضا «شماره ملی» کلید ورود به دولت الکترونیک محسوب می‎شود.

انتهای پیام/83001/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول