اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت‌احوال گلستان:

تمام گورستان‎های شهری محصور و دارای متولی است

مدیرکل ثبت‌احوال گلستان از تعیین متولی برای تمام گورستان‎های محصور شده شهری خبر داد.

تمام گورستان‎های شهری محصور و دارای متولی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیف‎الله ابوترابی‎ بعدازظهر امروز در حاشیه همایش تقدیر از ثبت‌یاران استان گلستان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: باید تلاش شود تا گورستان‎های روستایی نیز محصور و دارای متولی شوند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف ثبت‌احوال رضایت‌مندی عمومی است، تصریح کرد: بانک اطلاعات جمعیتی برای یک میلیارد جمعیت پیش‎بینی شده است تا بتوانیم شماره ملی واحد که قابل تکرار نباشد را شناسایی کنیم.

یکی از مهمترین مزایای کارت هوشمند، تجمیع خدمات است

مدیرکل ثبت‌احوال گلستان رایانه‎ای کردن شناسنامه‎ها را از اهداف سازمان برشمرد و افزود: یکی از مهمترین مزایای کارت هوشمند، تجمیع ارائه خدمات به مردم است.

ابوترابی‎ با بیان اینکه کارت ملی هوشمند از مهرماه فراگیر و اجرایی می‎شود، ابراز داشت: کارت‎های هوشمند در شهرستان گرگان ابتدا برای کسانی که 15 سال تمام دارند، صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه کارت‎های هوشمند از طریق آفلاین نیز قابل پیگیری هستند، خاطرنشان کرد: هر یک از دستگاه‎ها که خدمات خود را به سامانه واگذار کنند از این طریق سایر سازمان‎ها می‎توانند از خدمات دیگری بهره‎مند شوند.

همایش جمعیت در تمامی شهرهای گلستان برگزار می‎شود

مدیرکل ثبت‌احوال گلستان با بیان اینکه پیشگیری از کاهش جمعیت یکی از دغدغه‎های رهبر معظم انقلاب است، یادآور شد: کاهش جمعیت در برهه‎ای از زمان لازم بود اما در حال حاضر این روند مطلوب نیست و باید به سمت افزایش جمعیت حرکت کنیم.

به گفته ابوترابی‎؛ سازمان ثبت‌احوال در ثبت جمعیت و ارائه آمار به نظام، نقش کم‎نظیری دارد و در ارائه آمار به‎روز موفق عمل کرده است.

وی از برگزاری همایش جمعیت در تمامی شهرهای استان خبر داد و بیان داشت: دبیرخانه دائمی همایش جمعیت در گلستان تشکیل شده که این اقدام برای نخستین بار در کشور انجام گرفته است.

جریمه‎های سنگینی برای دیرثبتی در نظر گرفته شده است

مدیرکل ثبت‌احوال گلستان با بیان اینکه در گذشته کشور با معضل کم‌ثبتی مواجه بود، خاطرنشان کرد: زمانی که احساس شد قاعده خاصی در جمعیت وجود ندارد و نمی‎توان برآورد جمعیتی داشت، برنامه پنج ساله تعریف شد اما این روش نیز نتوانست آمار جمعیت را به درستی پاسخگو باشد لذا به ایجاد شبکه اعلام مبادرت شد.

ابوترابی‎ تاکید کرد: در بودجه سال 1392 جریمه‎های سنگینی برای دیرثبتی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/83001/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول