اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی فارس خبر داد

برگزاری 100 برنامه در روز جهانی جهانگردی در فارس

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی فارس گفت: به مناسبت 27 سپتامبر مصادف با پنجم مهر ماه که به‌ نام گردشگری، آب و حفاظت از آِینده مشترک نامگذاری شده است، 100 برنامه فرهنگی و گردشگری در این استان برگزار می‌شود.

برگزاری 100 برنامه در روز جهانی جهانگردی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، قدرت‌الله تاجبخش ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روز جهانی جهانگردی نشان از اهمیت صنعت تورسیم و نهادینه کردن فرهنگ گردشگری در جهان و به ویژه در جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه سومین صنعت پردرآمد و اقتصادی جهان، صنعت گردشگری است، خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک صنعت گردشگری جایگزین صنعت نفت و خودروسازی می‌شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تصریح کرد: حجم سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری در این استان یک‌هزار و 500 میلیارد تومان است که با تعامل و همکاری با بخش خصوصی شاهد رونق این صنعت در فارس هستیم.

تاجبخش بیان داشت: استان فارس با 49 هتل، 12 هتل آپارتمان، 133 میهمان‌پذیر، 10 هزار و 956 تخت و 4 هزار و 848 اتاق آماده پذیرایی از زائران و گردشگران سومین حرم اهل بیت (ع) است.

سرپرست میراث فرهنگی فارس اضافه کرد: با تلاش‌های انجام شده در سه ماهه تابستان سال جاری 5 میلیون و 891 هزار و 472 نفر از خدمات اماکن گردشگری، تاریخی، مذهبی، فرهنگی، مراکز اقامتی ثابت و موقت و رستوران‌های استان فارس بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/2448/ق20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول