اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

در همدان

500 نفر از فرزندان عشایر سال تحصیلی جدید را جشن گرفتند

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: 500 نفر از فرزندان عشایر سال تحصیلی جدید را در مدارس استان همدان جشن گرفتند.

500 نفر از فرزندان عشایر سال تحصیلی جدید را جشن گرفتند

معصومه معصومیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: برنامه تحصیل فرزندان عشایر استان را با استان‌های دیگر هماهنگ کرده‌ایم تا مشکلی در خصوص ادامه تحصیل فرزندان عشایر نداشته باشیم.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی تحصیلی فرزندان عشایر به این صورت است که تا لحظه‌ای که در همدان حضور دارند زیر پوشش تحصیلی مدارس استان همدان قرار بگیرند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده، عشایر بیشتر به سمت استان‌های خوزستان و ایلام حرکت می‌کنند و استان‌های کرمانشاه و لرستان بر سر مسیر کوچ عشایر قرار دارند.

وی ابراز داشت: با این حال با استان‌های مقصد هم هماهنگ شده که بلافاصله پس از رسیدن به هر استانی و استقرار در یک مکان، فرزندان عشایر در کلاس حضور پیدا کنند.

معصومیان با اشاره به اینکه در حال حاضر 500 نفر از فرزندان عشایر در مدارس استان همدان تحصیل می‌کنند تصریح کرد: تاکنون این تعداد از فرزندان عشایر شناسایی شدند که امکان افزایش تعداد آن‌ها وجود دارد زیرا عده‌ای از عشایر بعد از شروع کلاس‌ها برای ثبت نام مراجعه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با احتساب اینکه زمان حرکت ایل‌ها از هم متفاوت است و یک زمان ثابت برای حرکت ندارند، باید آموزش و پرورش را با زمان کوچ عشایر استان هماهنگ کنیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر تعدادی از عشایر ایل رحمتی در مرز‌های بروجرد هستند افزود: هر ایلی بر اساس الگوی طایفه خودش برنامه کوچ را تنظیم می‌کند که ما هم در زمینه تحصیل فرزندان عشایر باید با آنان هماهنگ باشیم.

معصومیان با تأکید بر ثبت نام دانش‌آموزان در سامانه سناد افزود: سیستم سناد ثبت نام‌ فرزندان عشایر را در هر جایی باشند مشخص و ثبت می‌کند.

معصومیان در پایان متذکر شد: استان خوزستان برای سال تحصیلی جدید 11 کلاس برای فرزندان عشایری که در استان همدان در حال تحصیل هستند در نظر گرفته است.

انتهای پیام/89007/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول