اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان:

هر چادر عشایری یک کارگاه تولیدی بدون سند است

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان با اشاره به نقش جامعه عشایری در اقتصاد کشور گفت: هر چادر عشایری یک کارگاه تولیدی بدون سند است.

هر چادر عشایری یک کارگاه تولیدی بدون سند است

اصغر مرادی امروز در حاشیه نهمین سفر راهیان خدمت مسئولان شهرستان به منطقه عشایری قاسم‌لو بخش دناکوه سمیرم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: 50 درصد عشایر استان اصفهان با جمعیت بیش از 4هزار و 800 خانوار عشایری ییلاق خود را در سمیرم سپری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه عشایر سمیرم در حال کوچ به مناطق قشلاق هستند، افزود: عشایر سمیرم در قالب 4 طایفه فارسیمدان، 6بلوکی، دره شوری و عمله هرساله در فصل ییلاق در مراتع سمیرم مستقر می‌شوند.

مدیرکل امور عشایری اصفهان تصریح کرد: هر چادر عشایری یک کارگاه تولیدی بدون سند است.

وی ادامه داد: امسال در نشست کمیته برنامه ریزی مبلغ 1میلیارد و 270میلیون تومان از اعتبارات تملک دارائی استان برای عشایر مصوب شد.

مرادی با اشاره به اینکه ملی شدن اراضی یکی از مشکلات عشایر است، گفت: محیط های امن و پارک‌های ملی در سراسر دنیا عشایر را دچار مشکل کرده است.

فرماندار سمیرم نیز در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار کرد: طرح راهیان خدمت با هدف تعامل در کسب اطلاعات مدیران، خدمت‌رسانی بهتر به مناطق مختلف شهرستان و برنامه‌ریزی دقیق تر اجرا می‌شود و در همین راستا تصمیم گیری برای مناطق مختلف بهتر انجام می شود.

حامد منیری با بیان اینکه عشایر و مراتع مکمل یکدیگر هستند، خاطرنشان کرد: مدیران باید در اجرای قوانین به عشایر به نحوی عمل کنند که عشایر نیز اذیت نشوند.

انتهای پیام/2301/ل20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول