اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از جزئیات اعمال مجرمانه 7 متجاوز به عنف

پرونده سیاه باند وحشت به طناب خاکستری دار ختم شد

پرونده سیاه اعضای باند وحشت با انجام جرائمی مانند زنای به عنف، ارتباط نامشروع، آدم‌ربایی، زورگیری، باج‌گیری، سرقت و قدرت‌نمایی با سلاح سرد به اعدام 4 نفر از متجاوزان ختم شد.

پرونده سیاه باند وحشت به طناب خاکستری دار ختم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، صبح فردا سه‌شنبه دوم مهر ماه جاری چهار نفر از اعضای اصلی باند وحشت که مرتکب جرائمی مانند زنای به عنف، ارتباط نامشروع، آدم‌ربایی، زورگیری، باج‌گیری، سرقت و قدرت‌نمایی با سلاح سرد شده بودند در زندان مرکزی کرمان به دار مجازات آویخته می‌شوند.

انجام رفتارهای حیوانی توسط اعضای باند وحشت

اواخر تیر ماه سال جاری بود که رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان از شناسایی و انهدام باندی مخوف و خطرناک در کرمان خبر داد که به واسطه اعمال وحشیانه و کم‌سابقه خود نام «باند وحشت» را به خود گرفت.

هوشنگ پوررضاقلی با بیان اینکه عنوان باند وحشت برای این گروه تبهکار مناسب است، عنوان کرد: خوشحال هستیم که این باند بی‌رحم دستگیر شدند تا قربانیان بعدی ایجاد نشود.

وی قدرت‌نمایی و خشونت را محور و اصل فعالیت باند وحشت ذکر کرد و افزود: چهار نفر از اعضای این باند اصلی و در تمام جرائم حضور داشتند و چهار نفر دیگر فرعی هستند و در یک تا سه مورد از جرائم این باند مشارکت داشته‌اند.

این فرمانده انتظامی به توضیح در مورد روش‌های ارتکاب جرم باند وحشت هم پرداخت و تصریح کرد: یکی از روش‌های پیچیده باند وحشت این بود که خودرویی را سرقت می‌کردند و به خانم‌های در حال تردد حمله کرده و با انجام حملات وحشیانه قربانی را سوار خودرو می‌کردند.

پوررضاقلی با اشاره به اینکه این مجرمان در مورد قربانیان خود ضرب و شتم شدید به کار می‌بردند، افزود: آنها قربانی خود را به خارج از شهر برده و به ‌شدت و در نهایت بی‌رحمی و با رفتارهای حیوانی به وی تعرض می‌کردند و اموال آنها را هم به سرقت می‌بردند.

اعضای باند وحشت وضع مالی خوبی داشتند

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: اعضای این باند با هم دوست بودند، وضع مالی آنها خوب است و محرومیت جنسی هم نداشتند.

پوررضاقلی خاطر نشان کرد: سرقت خودرو یکی از جرائم این باند بوده است به ‌طوری که با حمله به صاحب ماشین و ضرب و جرح شدید وی این سرقت را انجام می‌دادند و سرقت عادی را هم در فرآیند بعدی به جرم خشن و وحشیانه تبدیل می‌کردند.

دستگیری مجرمان طی 2 هفته

معاون اظهارنظر دادسرای عمومی و انقلاب کرمان هم صبح امروز به توضیح در مورد جزئیاتی از باند وحشت پرداخت و گفت: روند این پرونده در نیمه دوم سال 91 با شکایت یکی از قربانیان با موضوع زنای به عنف آغاز شد و با انجام دو مورد شکایت دیگر ادامه یافت،‌ اما در این مدت هنوز ارتباط این پرونده‌ها با یکدیگر مشخص نشده بود.

علی سیدی ابراز داشت: بعد از تشکیل یک پرونده دیگر در همین زمینه و نحوه ارتکاب جرم این گروه متوجه ارتباط بین این پرونده‌ها شدیم و گروهی از ماموران ویژه آگاهی تشکیل شد و تحقیقات در این زمینه را آغاز کردیم.

وی خاطر نشان کرد: طی دو هفته توانستیم، متهمان این پرونده را با تلاش گسترده دستگاه قضایی و انتظامی در استان‌های مختلف مورد تعقیب و دستگیری قرار دهیم.

ارتکاب جرائم با خودروهای سرقتی

این مقام قضایی تصریح کرد: اعضای باند وحشت جرائم خود را از ساعت 9 تا 11 شب انجام می‌داده‌اند و خانم‌ها را که از قبل دوستی‌های خیابانی با آنها داشته‌اند با زور و اجبار سوار خودرو کرده و به خارج از شهر و یا خانه‌هایی منتقل کرده و آنها را پس از اذیت و آزار و تجاوز به عنف و همچنین سرقت اموال در خیابان‌های شهر کرمان رها می‌کردند.

سیدی افزود: حمایت خانواده‌ها و عدم شکایت آسیب‌دیدگان موجب جسور شدن افراد باند وحشت شده بود و قربانیان خود را به شکل وحشیانه‌ای مورد تجاوز قرار می‌دادند.

وی ابراز داشت: این مجرمان اعمال شوم خود را با استفاده از وسایل نقلیه شخصی انجام نمی‌داده‌اند، بلکه با استفاده از خودروهای سرقتی اقدام به انجام اعمال مجرمانه می‌کرده‌اند.

معاون دادستان کرمان اذعان داشت: با توجه به حساسیت موضوع و تاکید مسئولان عالی قضایی استان از جمله رئیس کل دادگستری استان و دادستان کرمان این پرونده در خارج از نوبت رسیدگی و طی کمتر از دو ماه منجر به صدور حکم در دادگاه کیفری استان شد.

طناب‌دار بر گردن 4 متجاوز

سیدی عنوان کرد: سن بیشتر افراد باند وحشت کمتر از 30 سال است، جوان‌ترین عضو این گروه 21 ساله و مسن‌ترین آنها 40 ساله هستند.

وی زنای به عنف، ارتباط نامشروع، آدم‌ربایی، زورگیری، باج‌گیری، سرقت و قدرت‌نمایی با سلاح سرد را از جمله جرائم اعضای باند وحشت برشمرد و اذعان داشت: باند وحشت یک گروه هفت نفری بوده که دو نفر از اعضای این باند برادر هستند و چهار نفر از اعضای این باند به نام‌های فرزاد – ت، مسعود – خ، میثم – ص و علی – م به حکم اعدام محکوم شدند.

سیدی ابراز داشت: فرهاد – ت، مهرداد – پ و محمدرضا – م سه عضو دیگر باند وحشت هم به شلاق، تبعید و بیش از 25 سال حبس محکوم شده‌اند.

وی افزود: مراتب رسیدگی به اعتراضات متهمان هم به لحاظ حساسیت جرائم ارتکابی از طریق قوه قضائیه خارج از نوبت رسیدگی و احکام تایید و برای اجرای حکم اعدام مجرمان به کرمان ارسال شد و حکم اعدام چهار نفر از اعضای اصلی باند وحشت از سوی دیوان عالی کشور تایید شد.

این مسئول اظهار داشت: حکم صادره برای اعضای باند وحشت صرفا درباره زنای به عنف و روابط نامشروع بوده و پرونده مرتبط با جرائم باقی‌مانده سه عضو دیگر باند مذکور همچنان مفتوح است.

باند اراذل و اوباش در کرمان نداریم

سیدی گفت: باندهای اراذل و اوباش در کرمان نداریم، زیرا این باندها منهدم شده‌اند و اراذل و اوباش در زندان هستند و یا اینکه از اعمال خلاف خود توبه کرده و به زندگی عادی بازگشته‌اند.

وی با اشاره به اجرای حکم اعدام محکومان این پرونده به تمام مجرمان و سالبان امنیت و آسایش عمومی هشدار داد: دستگاه قضایی با سالبان امنیت و آسایش عمومی برخوردی سریع و قاطع ‌می‌کند تا موجبات تجری دیگران فراهم نشود و درس عبرتی باشد، برای کسانی که در وسوسه ارتکاب جرائم قرار دارند.

خانواده‌ها رفت و آمد بچه‌ها را زیر نظر داشته باشند

معاون داستان کرمان به خانواده‌ها توصیه کرد که مراقب رفت و آمد فرزندان خود باشند، دوستانی که فرزندانشان در خارج از خانه دارند را شناسایی کنند و ورود و خروج بچه‌ها را زیر نظر بگیرند.

سیدی ابراز داشت: والدین باید در زمینه آشنایی فرزندان خود با جنس مخالف حساسیت نشان دهند و قبل از اینکه بچه‌هایشان برای دیگران درس عبرت شوند، مواظب حرکت و رفتار آنها باشند.

==============

گزارش از مهسا حقانیت

==============

انتهای پیام/80019/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول