اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده کل سپاه صاحب الزمان(عج):

پیروزی و شرایط در جنگ باید برای نسل جوان تبیین شود

جانشین فرمانده کل سپاه صاحب الزمان(عج) گفت: هشت سال دفاع مقدس همچون گنجینه‌ای است که هر کس باید به تناسب خود از آن بهره ببرد و شرایط آن زمان و عوامل پیروزی ما باید برای نسل حاضر تبیین شود.

پیروزی و شرایط در جنگ باید برای نسل جوان تبیین شود

مجتبی فدا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره جایگاه و نقش استان اصفهان در هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: استان اصفهان در هشت سال دفاع مقدس نقشی بی‌بدیل از خود به نمایش گذاشت و مصداق این حرف ما هم همین بس که مردم این استان  بیش از 23 هزار شهید و 400 سردار شهید را تقدیم این نظام کردند.

وی افزود: حضور موثر و پررنگ مردمان اصفهان در دفاع مقدس و الخصوص پیش گامی در انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

جانشین فرمانده کل سپاه صاحب الزمان(عج) تصریح کرد: قابل بیان است که بگوییم بیشترین تعداد فرمانده لشکر شهید، بیشترین تعداد یگان را در مناطق عملیاتی جنوب را بعداز استان تهران این استان به خود اختصاص داده است.

این مسئول گفت: داشتن دو لشکر خط شکن و یگان‌های مختلف عملیاتی رزمی و توپخانه‌ای اصفهان در دوران دفاع مقدس حاکی از قابلیت و توان بالای اصفهان در هشت سال دفاع مقدس است.

فدا ابراز داشت: بیشترین شهید دانش آموز، بیشترین شهید روحانی و بیشترین دو خانواده شهید در سراسر کشور متعلق به استان اصفهان است که همه این‌ها گواه بر این است که استان اصفهان دارای ظرفیت‌هایی است که سبب شده در هشت سال دفاع مقدس نقشی بی بدیلی را ایفا کند و البته این امر نشان از حمایت همه جانبه مردم اصفهان از نظام و انقلاب اسلامی است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مبنی بر اینکه چه عواملی سبب بوجود آمدن چنین ظرفیت‌هایی در استان شده، گفت: اصفهان بخاطر خصوصیت ذاتی مردم آن از جمله دین مداری، معتقد به ولایت، دوستدار ائمه معصومین، داشتن ضریب هوشی بالای مردمان آن و اینکه انقلاب و نظام اسلامی را از خودشان می‌دانند، از جمله فاکتورهایی است که سبب شده چنین ظرفیت‌هایی از استان اصفهان بروز پیدا کند و عملکرد این استان در دفاع مقدس همچون نگین درخشانی در تاریخ این مرز و بوم است.

جانشین فرمانده کل سپاه صاحب الزمان(عج) در ادامه با اشاره به اینکه برای پروش و تربیت نسل جوان حاضر به گونه‌ای باید رفتار کرد که این نسل پا جا پای نیاکان پرافتخار این استان در مسیر پیشرفت نظام و انقلاب بگذارد، اضافه کرد: امروز مردم اصفهان همچون گذشته تیزهوشی و ولایت مداری و حضور در صحنه خود را حفظ کرده‌اند و بر ما واجب است که از ظرفیت و حضور حداکثری مردم اصفهان در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی استفاده کنیم، صحنه نبرد هوشمندانه با دشمن است و باید پشت سر سکان‌دار صالح انقلاب و نظام یعنی رهبر معظم انقلاب حرکت و به تکلیف خود عمل کنیم.

این مسئول در پایان با اشاره به جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «جنگ ما گنج است»، اذعان داشت: براستی که هشت سال دفاع مقدس همچون گنجینه‌ای است که هر کس باید به تناسب خود از آن بهره ببرد و شرایط آن زمان و عوامل پیروزی ما باید برای نسل حاضر تبیین شود و سه عامل مهم وحدت آحاد مردم و ایمان به خداوند متعال و حرکت حول ولایت فقیه سبب پیروزی دیروز و پیشرفت امروز نظام می‌شود.

انتهای پیام/63001/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول