اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس البرز:

دفاع از ارزش‌های دفاع مقدس وظیفه تمام ایرانیان است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز گفت: تلاش برای حفظ آثار و یادگارهای جنگ تحمیلی و دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس وظیفه همه ملت ایران است.

دفاع از ارزش‌های دفاع مقدس وظیفه تمام ایرانیان است

نادر ادیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، کشورهای غربی که منافع خود را در کل جهان و به ویژه در خاورمیانه در خطر می‌دیدند، رویکرد دشمنی را علیه ملت ایران به کار بستند.

وی در پاسخ به این پرسش که کشورهای غربی چرا باید از قیام یک ملت برای دستیابی به آزادی و استقلال احساس خطر کنند؟ گفت: در طول دوران مبارزاتی ملت ایران، اهداف و پیام مردم ما به رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) مشخص و شفاف بود.

این مسئول ادامه داد: مردم ما دیگر نمی‌خواستند زیر سلطه حکومت‌های دست‌نشانده غربی زندگی کرده و می‌خواستند حکومتی بر پایه معیارها و تعالیم دینی داشته باشند.

ادیبی تاکید کرد: این هدف با منافع نامشروع و غیر اخلاقی و ضد انسانی مستکبران و استعمارگران در تعارض جدی است، ضمن اینکه غربی‌ها نمی‌خواستند صدای آزادی‌خواهی و عدالت‌طلبی ملت ایران به گوش جهانیان برسد.

وی تصریح کرد: به همین دلیل با اجیر کردن رژیم بعث عراق و حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی و شرقی از ارتش جنایتکار صدام، جنگی هشت ساله را به ملت ایران تحمیل کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز ادامه داد: به فضل الهی ملت بیدار و ولایی ایران اسلامی، با دست‌های خالی و با فرمان امام شهیدان (ره) در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند و با ایثار و فداکاری در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کردند.

*دفاع مقدس سال‌های افتخار و غرور ملت ایران است

ادیبی گفت: در دوران دفاع مقدس ملت ایران اقتدار و عزمت خود را به جهانیان اثبات کرد و این دوران در حقیقت سال‌های افتخار و غرور این ملت است.

وی افزود: اگر امروز شاهد سربلندی و عزت ملت ایران در جهان هستیم، این سربلندی مرهون ایثار و فداکاری شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان سرافراز جنگ تحمیلی است و اگر می‌خواهیم عزت ما تداوم داشته باشد، باید با تمام توان از آرمان‌های دفاع مقدس حراست کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با بیان اینکه این مهم تنها بر عهده یک دستگاه و یا سازمان نیست، گفت: همه مردم ما به ویژه نسل اولی‌های انقلاب وظیفه دارند که از آرمان‌ها و اهداف شهدا حراست کرده و پاسدار خون آنان باشند.

ادیبی در پایان تاکید کرد: به طور قطع در صورت حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی، ایران اسلامی می‌تواند در جهان همچنان سربلند و با عزت باشد.

* تلاش برای تکمین موزه دفاع مقدس در استان البرز

وی در پاسخ به این پرسش که تاکنون چه اقداماتی برای تحقق این هدف در استان البرز انجام شده است؟ گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر به ویژه پس از اینکه رهبری معظم انقلاب اسلامی رهنمودهای ارزشمندی در حوزه ضرورت حفظ و حراست از ارزش‌های دفاع مقدس بیان فرمودند، تلاش‌های خوبی در این زمینه صورت گرفت.

ادیبی افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که در دستور کار داریم، تکمیل موزه دفاع مقدس است که خوشبختانه عموم مردم به ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران، جانبازان و آزادگان سرافراز هشت سال دفاع مقدس با این طرح همکاری‌های خوبی داشتند.

وی بیان داشت: هدف ما از این طرح جمع‌آوری تمام اسناد و مدارک مربوط به دوران جنگ تحمیلی از جمله عکس، فیلم، وسایل و تجهیزات شهدا و رزمندگان سپاه اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل، خاطرات صوتی و مکتوب و وصایای ارزشمند شهداست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز ادامه داد: تا به امروز چندین هزار اثر ارزشمند توسط مردم جمع‌آوری شده که در دست کارشناسی است.

ادیبی متذکر شد: در همین رابطه از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 4 هزار سند مکتوب مربوط به دوران دفاع مقدس که در اختیار مردم بود، جمع‌آوری شده است که این اسناد هم‌اکنون توسط کارشناسان در دست بررسی و ارزشیابی است.

وی در پایان گفت: با جمع‌آوری این اسناد و تحویل آنها به موزه دفاع مقدس، به طور قطع پایگاه جامعی از این اسناد تشکیل خواهیم داد که برای انتقال به نسل جوان و آیندگان گنجینه‌ای ارزشمند به شمار می‌آید.

انتهای پیام/2302/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول