اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته گردشگری

موزه آثار باستانی طرقرود افتتاح می‌شود

رئیس شورای شهر طرقرود گفت: همزمان با هفته گردشگری موزه آثار باستانی شهر طرقرود افتتاح می‌شود.

موزه آثار باستانی طرقرود افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، ربابه انصاری صبح امروز با اشاره به افتتاح ایجاد موزه آثار باستانی طرقرود گفت: بنا بر مصوبه شورای شهر طرقرود و با هماهنگی‌های به عمل آمده با اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری روز 11 مهر ماه 1392 را به عنوان روز گردشگری طرقرود نام‌گذاری کردیم و در این روز با برگزاری جشنواره گردشگری آثار باستانی و فرهنگ اصیل مردم طرقرود را معرفی خواهیم کرد.

وی افزود: در این روز با رونمایی از آثار ارائه شده به موزه دفتر جدیدی از فرهنگ و تمدن مردمان این منطقه گشوده می‌شود که بیانگر فرهنگ هنر و تمدن ریشه دار مردم طرقرود است.

رئیس شورای شهر طرقرود در معرفی مسجد جامع طرقرود که یکی از بناهای دوره ایلخانی است، گفت: این مسجد دارای دو ایوان شمالی و جنوبی (رو به قبله) و یک شبستان در غرب مسجد است که دارای سقفی ضربی و گچ پوش شده و دیوارهای نیمه آجری و نیمه گچی و محراب کاشیکاری شده و به گفته اهالی این قسمت از مسجد شاید قدمتی بیش از دوره ایلخانی یعنی تا دوره ساسانی(2000 ساله) داشته باشد و این شبستان غیر از استفاده‌های آیینی مانند نماز جماعت و جمعه محلی برای تحصیل مردان و زنان طرقرود نیز بوده و درب ورودی این شبستان در راهروی ورودی مسجد است.

این مسئول ادامه داد: حیاط مسجد دارایِ حوض فیروزه‌ای رنگ از کاشی لعاب‌دار است و به شکل چهار گوش مربع ساخته شده است که حد فاصل بین دو ایوان شمالی و جنوبی است و به طور کلی مسجد دارای معماری اسلامی است.

انصاری از برنامه‌های جنبی روز گردشگری طرقرود را بازدید از قلعه طرقرود، مسجد جامع طرقرود بازدید از خانه و موزه ضابطی و پخت غذای سنتی و پذیرایی با غذای سنتی از مهمانان عنوان کرد.

انتهای پیام/63025/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول