اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان خبر داد

وجود اشتراکات بین ایران و افغانستان مبدأ گسترش تحولات

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان با اشاره به وجود اشتراکات متعدد بین ملت‌های ایران و افغانستان گفت: این اشتراکات منشأ و مبدأ گسترش تحولات و ارتباطات اقتصادی خواهد بود.

وجود اشتراکات بین ایران و افغانستان مبدأ گسترش تحولات

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن خیریانپور ظهر امروز در همایش آشنایی با فرصت‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری دوجانبه همدان و هرات با اشاره به وجود ظرفیت‌های بالای استان همدان در عرصه‌های مختلف افزود: حضور هیئت تجاری هرات فرصت مغتنمی برای افزایش سطح مناسبات تجاری بین همدان و هرات است.

وی موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی، قرار گرفتن در نقطه اتصال استان‌های غرب کشور، قدمت تاریخی و ... را از جمله ظرفیت‌های خوب استان همدان بیان کرد و گفت: این ظرفیت‌ها هر کدام می‌تواند زمینه روابط اقتصادی باشد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان از کشاورزی با عنوان مهمترین ظرفیت سرمایه‌گذاری در همدان یاد کرد و گفت: تولید سالانه 5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در همدان م‍‍ؤید این مطلب است.

وی خاطرنشان کرد: وجود گیاهان دارویی، محصولات زراعی، باغی و دامی و صنایع تبدیلی همه گویای وجود زمینه‌های سرمایه‌گذاری در استان همدان است.

خیریانپور از فعالیت یک هزار و 498 واحد صنعتی در استان خبر داد و افزود: وجود دو خط راه آهن غرب کشور و راه آهن تهران ـ همدان، بهره‌گیری از ظرفیت‌های خوب همدان را مهیاتر می‌کند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 22 نوع مواد معدنی در همدان شناسایی شده اظهار داشت: بیش از یک میلیارد و 700 هزار تن ذخیره انواع مواد معدنی در استان همدان وجود دارد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان صنایع دستی، خدمات فنی مهندسی و وجود بیش از 100 هزار دانشجو در همدان را از دیگر ظرفیت‌های خوب این استان بیان کرد.

انتهای پیام/89017/ط20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول