اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز صورت گرفت

بازدید هیئت تجاری چینی از منطقه آزاد چابهار

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از بازدید هیئت سرمایه‌گذاری چینی به منظور بررسی زمینه‌های سرمایه‌گذاری برای ایجاد پالایشگاه و توسعه تانک فارم در این منطقه خبر داد.

بازدید هیئت تجاری چینی از منطقه آزاد چابهار

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار، مصطفی ملک‌زاده اظهار کرد: با توجه به اهمیت مسیر ترانزیتی چابهار در تلاش هستیم با اتخاذ مشوق‌های لازم عرصه را برای ورود فعالان بخش خصوصی برای افزایش تبادلات تجاری در این منطقه فراهم کنیم.

وی افزود: در همین راستا سازمان منطقه آزاد چابهار میزبان هیئتی مرکب از شرکای ایرانی و چینی شرکت پارسیان بنیان کیش بود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: هیئت مذکور طی دیدارهایی با مدیرعامل و مدیران سازمان به بحث و گفت‌وگو درباره سرمایه‌گذاری در زمینه‌های احداث پالایشگاه و توسعه تانک فارم پرداختند و با تسهیلات و امکانات سرمایه‌گذاری قابل ارائه در منطقه آزاد چابهار آشنا شدند.

ملک‌زاده تصریح کرد: چابهار به عنوان قطب سوم پتروشیمی ایران تعریف شده است که فعالیت‎های آن در این زمینه آغاز شده و در فاز نخست در هزار و 500 هکتار از پیکره هشتم این منطقه در حال احداث بوده و فاز دیگر هزار و 500 هکتاری در حال توسعه است.

وی همچنین گفت: خط لوله صلح در حال کشیده شدن است و تا اواسط سال آینده از مرز ایران عبور می‎کند، وارد پاکستان شده و از گوادر تا کراچی ادامه می‌یابد.

ملک‌زاده ادامه داد: نتیجه و محصول خدمات و فعالیت‌های همکارانمان ایجاد بستری مناسب برای سرمایه‎گذاری شرکت‎های خارجی و مشارکتی است.

گفتنی است؛ شرکت پارسیان بنیان کیش از شرکت‎های ایرانی فعال در زمینه‎های مختلف صنعتی به ویژه نفت است و دارای دفاتر تجاری در کشورهایی همچون چین، ترکیه، امارات متحده و غیره بوده و با توجه به ظرفیت‌ها و موقعیت ویژه منطقه آزاد چابهار برای سرمایه‌گذاری در این منطقه اعلام آمادگی کرده است.

انتهای پیام/75007/ز/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول